Térképnézegetés okozhatta a spanyol vonatbalesetet

Megvizsgálták a július 24-én Santiago de Compostela mellett kisiklott szerelvény fekete dobozát. A vonat a baleset pillanatában 153 kilométer/óra sebességgel haladt.

TK
2013. 07. 30. 17:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bíróság a vonat adatrögzítő berendezéseinek, azaz fekete dobozainak vizsgálata alapján közölte ezeket a részleteket. A közlemény szerint a július 24-én Santiago de Compostela mellett kisiklott szerelvény a baleset pillanatában 153 kilométer/óra sebességgel haladt, de a tragédia helyszínét megelőző kilométereken még 192 kilométer/óra volt a sebessége.

Néhány perccel a vonat kisiklása előtt a mozdonyvezető hívást kapott szolgálati telefonján, hogy közöljék vele, milyen úton kell El Ferrolba, a célállomásra érkeznie. „A beszélgetés tartalmából és a háttérzajból arra lehet következtetni, hogy a mozdonyvezető térképet, vagy valamilyen hasonló, papírból készült tárgyat nézegethetett” – közölte még a bíróság.

A mozdonyvezető, az 52 éves Francisco José Garzón Amo ellen vasárnap emeltek vádat „óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés” miatt. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték a mozdonyvezetőt, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye. A meghallgatás alatt a mozdonyvezető, aki hosszú vasutas tapasztalattal rendelkezik, és hatvanszor már megtette ezt az utat, elismerte, hogy a baleset pillanatában figyelmetlen volt, és nem fékezett időben, de nem tudta megmagyarázni, hogy miért.

Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy éles kanyarban.

Az ügyben nyomozók a fékrendszer esetleges elégtelenségét is vizsgálják, és dolgoznak a mozdony fekete dobozainak kiértékelésén is. A mozdonyvezetők szakszervezete ugyanakkor védelmébe vette a vezetőt, hangoztatva, hogy a sebességet szabályozó biztonsági rendszer volt a hibás.

Július 26-ára sikerült helyreállítani a vasúti közlekedést a Santiago de Compostela melletti egyik vonalon, amelyen a szerdai szerencsétlenség óta szünetelt a forgalom.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.