Nem hajlandó vallomást tenni a mozdonyvezető

Egyelőre megtagadta a vallomástételt az a mozdonyvezető, aki a gyanú szerint felelős a szerdai spanyolországi vonatszerencsétlenségért.

MD
2013. 07. 27. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombati spanyol sajtójelentések szerint az 52 éves Francisco José Garzón Amo – akit kórházi ápolása alatt már korábban hivatalosan őrizetbe helyeztek – nem volt hajlandó vallomást tenni. A férfit könnyű sérülésekkel szállították kórházba, és a rendőrség első alkalommal pénteken igyekezett kihallgatni őt. Jaime Iglesias, Galícia tartományi rendőrségének a vezetője kijelentette, hogy a mozdonyvezetőt „a balesettel összefüggő bűncselekménnyel” gyanúsítják. Jorge Fernández Díaz igazságügyi miniszter pedig szombaton azt mondta, hogy gondatlanságból elkövetett emberölés gyanúja miatt indítottak eljárást ellene.

Az eddigi vizsgálatok azt bizonyították, hogy a Madridból érkező szerelvény mindössze négy kilométerre a Santiago de Compostela-i pályaudvartól túl későn fékezett egy rendkívül éles kanyarban. A sebességét tekintve a hagyományos és a szupergyors közötti úgynevezett hibridvonat egy nagy sebességű közlekedésre alkalmas vonalon haladt óránkénti 190 kilométerrel, noha az adott szakaszon 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben. Az El País szerint a fedélzeti monitoron kigyulladt a tetemes sebességtúllépésre figyelmeztető vészjelzés, de a mozdonyvezető a fékezés ellenére már nem tudta elkerülni a balesetet.

Az ügyben nyomozók a fékrendszer esetleges elégtelenségét is vizsgálják, és dolgoznak a mozdony fekete dobozainak kiértékelésén is. A mozdonyvezetők szakszervezete ugyanakkor védelmébe vette a vezetőt, hangoztatva, hogy a sebességet szabályozó biztonsági rendszer volt a hibás.

Pénteken 83 sérültet még mindig kórházban ápoltak, közülük 32-nek súlyos volt az állapota. Az El Mundo című lap a rádióbeszélgetésekre hivatkozva arról számolt be, hogy a mozdonyvezető szinte rögtön a katasztrófa után azt kiáltotta: „Ezt elcs***sztem, meg akarok halni.” Sajtóértesülések szerint a mozdonyvezető korábban a Facebook-oldalán és a YouTube-on gyakran dicsekedett azzal, hogy rendszeresen túllépte a sebességet, néha egészen a „legvégső határig”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.