36 évet kapott az elsüllyedt komp kapitánya

A hatóságok órákkal az ítélet kihirdetése előtt jelentették be az áldozatok maradványai utáni keresés leállítását.

BLM
2014. 11. 11. 7:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bíróság elítélte a hajó fedélzeti főmérnökét is, amiért nem nyújtott segítséget a legénység két megsérült tagjának, őt harmincévi börtönnel sújtották.

A Szevol nevű komp 476 emberrel a fedélzetén Dél-Korea délnyugati partjainál süllyedt el április 16-án, közülük csak 172-t tudtak kimenteni a vízből. A hatóságok órákkal az ítélet kihirdetése előtt jelentették be az áldozatok maradványai utáni keresés leállítását. Kilenc embert azóta is eltűntként tartanak számon. Az eddigi utolsó áldozatot október végén találták meg.

Dél-Korea egyik legsúlyosabb hajószerencsétlenségében többnyire középiskolás diákok vesztették életüket. A baleset idején a 69 éves Ri Dzsun Szok kapitány nem volt a hajóhídon, a kormánynál a kevesebb tapasztalattal rendelkező harmadtiszt állt.

A szerencsétlenséggel kapcsolatban 399 embert helyeztek vád alá. A bíróság kedden hozott ítéletet a hajó személyzetének további 12 tagja ügyében is. Ők öttől húsz évig terjedő börtönbüntetést kaptak. Az ügyész főképpen őket vádolta a történtekért. Kijelentette: az áldozatoknak azt mondták, hogy maradjanak a helyükön, míg a személyzet, élén a kapitánnyal, sietve elhagyta a süllyedő hajót.

Az ügyészek korábban halálbüntetést kértek a kapitányra 304 rendbeli emberölés vádjával, de a bíróság ezt végül nem találta megalapozottnak. Az ügyészség kedden közölte, hogy fellebbez az ítéletek ellen.

Az ügyben indított vizsgálat feltárta, hogy a komp megengedettnél jóval nehezebb rakománya, a hajó illegális átalakítása és a kormányos szakértelmének hiánya együttesen vezetett az idén április 16-án történt tragédiához.

A baleset idején a komp 3606 tonnányi árut és gépkocsit szállított, vagyis a rakomány súlya háromszorosa volt a maximálisan javasoltnak – hívta fel a figyelmet az ügyészség. Ezenkívül a komp stabilitására nagyban hatással volt a hajó kapacitásnövelés céljából előzőleg elvégzett átalakítása. Ez döntő módon hozzájárult a jármű felborulásához, amely azután következett be, hogy az erős hullámzás közepette a legénység egyik tapasztalatlan tagja hirtelen irányt váltott. Az ügyészség megállapítása szerint utóbbi manőver visszafordíthatatlanul destabilizálta a hajót.

A vizsgálat rámutatott a parti őrség felelősségére is, mivel az ügyészség szerint a baleset megtörténtekor nem a kellő gyorsasággal és körültekintéssel járt el, ami miatt kevesebb utas életét tudták megmenteni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.