Hiába dörömbölt a pilóta a pilótafülke ajtaján

Nem tudni, miért hagyta el a fülkét, de társa nem engedte vissza és nem is reagált a zuhanás előtti utolsó percekben.

VZ
2015. 03. 26. 6:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták a fekete doboz szerint „nagyon udvarias, nagyon fesztelen” beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből és nem tudott visszatérni.

„A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz” – mondta a nyomozó. „Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz” – közölte a lapot tájékoztató szakértő, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.

Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, „de – folytatta a nyomozó – ami biztos, az az, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt (a pilótafülkében), és nem nyitott ajtót”.

A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.

„Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lapjelentést, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban” – mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság). Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni.

A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak Barcelona–Düsseldorf-útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

A gép fedélzetén 150 ember – 144 utas és 6 tagú személyzet – tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője. A gépnek 72 német és 35 spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztráliai, argentínai, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla. A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal (BEA) csupán annyit közölt szerdán, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le.

A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.