Kiszivárgott a felvétel: így zuhant le a Germanwings gépe

A pilóta egy baltával verhette az ajtót, mielőtt becsapódtak.

MNO
2015. 03. 29. 13:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Bild am Sonntag szerint a fekete dobozból a Germanwings Airbus A320-as repülőgépének Barcelonába vezető útján rögzített anyaggal együtt összesen másfél órányi felvételt sikerült kinyerni. A német lap szerint a teljes anyag titkos. Hozzátették, hogy „az eddig ismertté vált” részleteket állítják össze.

A Germanwings 4U 9525-ös jelzésű, Barcelonából Düsseldorfba közlekedő járata március 24-én, kedden 10.01-kor szállt fel, 26 perces késéssel. A kapitány, Patrick Sondheimer bocsánatot kért az utasoktól a késésért és megígérte, hogy behozzák a lemaradást.

A következő 20 percben a kapitány és a másodpilóta egyebek között arról beszélgetett, hogy a kapitánynak nem volt ideje Barcelonában mosdóba menni. A másodpilóta, Andreas Lubitz erre azt mondta, hogy kész bármikor átvenni a gép irányítását, a kapitány azonban nem reagált erre. A The Telegraph írása azt a következtetést vonja le, hogy Andreas Lubitz megpróbálta rávenni a pilótát, Patrick Sondheimert, hogy hagyja el a pilótafülkét.

A gép 10.27-kor elérte az utazómagasságot (38 ezer láb, nagyjából 11 600 méter). A kapitány ekkor utasította a másodpilótát, hogy kezdje meg a düsseldorfi leszállás előkészítését. A Bild am Sonntag kiemelte, hogy a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a másodpilóta feltűnően „lakonikus” választ adott az utasításra, a fekete doboz felvétele szerint egyebek között azt mondta, hogy „remélhetőleg", és hogy „majd meglátjuk".

A leszállás előkészítésével kapcsolatos ellenőrzés végrehajtása után a másodpilóta azt mondta a kapitánynak, hogy „most mehetsz". A kapitány még két percet várt, majd azt mondta: „most átveheted". A felvételen az hallható, hogy röviddel ezután egy ülést hátrahúznak, majd becsukják a pilótafülke ajtaját.

10.29-kor a gép süllyedni kezdett. 10.30-ra 316 lábat (csaknem 100 métert) veszített az utazómagassághoz képest, egy perc múlva pedig már 1800 lábat (majdnem 600 métert).

10.32-kor a gép útját követő légiirányítók megpróbáltak kapcsolatba lépi a Germanwings-járattal. Választ nem kaptak. Ezzel csaknem egy időben megszólalt a „sink rate" (süllyedési ráta – a szerk.) automatikus figyelmeztető jelzés.

Röviddel ezután hangos zaj hallható, mintha valaki megpróbálná kinyitni az ajtót, hogy belépjen a pilótafülkébe. Az is hallható, hogy a kapitány azt mondja, „az Isten szerelmére, nyisd ki az ajtót”.
A háttérből hallatszik, hogy az utasok ekkor elkezdtek kiabálni.

10.35-kor – írta a Bild am Sonntag – a felvétel leirata szerint „a pilótafülke ajtajára mért hangos, fémes hangzású ütések" zaját rögzítette a fekete doboz. A The Telegraph szerint Patrick Sondheimer valószínűleg egy baltával próbál bejutni. A gép ekkor 7 ezer méteres magasságban repült. Másfél perc múlva felhangzott egy újabb biztonsági figyelmeztetés: „terrain – pull up – pull up” (terep – emelkedjen – emelkedjen).

A gép ekkor nagyjából 5 ezer méteres magasságban repült. Hallatszik, ahogy a kapitány üvölt: „nyisd ki azt az átkozott ajtót”.

10.38-kor az Airbus A320-as északkeleti irányban halad, száguld a francia Alpok felé, mintegy 4 ezer méteres magasságban. A pilótafülkében Andreas Lubitz lélegzésének hangja hallható. A másodpilóta nem szólal meg.

10.40 körül a felvételt vizsgáló szakemberek szerint a gép jobb oldali hordozófelülete súrol egy hegyet. Ismét az utasok üvöltését lehet hallani. Ezek az utolsó hangok a fekete doboz felvételén.

A fedélzeten 150 ember tartózkodott, amikor a repülő kedd délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. A vizsgálat eddigi megállapításai szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.

A francia Alapokban lezuhant Germanwings-repülőgép áldozatainak összegyűjtött maradványai közül eddig hetven embert különböztettek meg – közölte a katasztrófa helyszínéhez legközelebbi település, Le Vernet polgármestere.

Francois Balique az I-télé hírtelevíziónak elmondta, hogy a több száz maradványból vett DNS-minták hetven különböző embertől származnak. A nyomozást vezető marseille-i ügyész a BFM hírtelevíziót arról tájékoztatta, hogy „70-80 különböző DNS-t különítettek el”. Ezeket Párizsban fogják összehasonlítani a hozzátartozóktól vett DNS-mintákkal, és azok alapján azonosítják az áldozatok maradványait. A mentés vezetője szerint a repülőgép becsapódása olyan erős volt, hogy egyetlen ép holttestet sem találtak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.