A Bild am Sonntag szerint a fekete dobozból a Germanwings Airbus A320-as repülőgépének Barcelonába vezető útján rögzített anyaggal együtt összesen másfél órányi felvételt sikerült kinyerni. A német lap szerint a teljes anyag titkos. Hozzátették, hogy „az eddig ismertté vált” részleteket állítják össze.
A Germanwings 4U 9525-ös jelzésű, Barcelonából Düsseldorfba közlekedő járata március 24-én, kedden 10.01-kor szállt fel, 26 perces késéssel. A kapitány, Patrick Sondheimer bocsánatot kért az utasoktól a késésért és megígérte, hogy behozzák a lemaradást.
A következő 20 percben a kapitány és a másodpilóta egyebek között arról beszélgetett, hogy a kapitánynak nem volt ideje Barcelonában mosdóba menni. A másodpilóta, Andreas Lubitz erre azt mondta, hogy kész bármikor átvenni a gép irányítását, a kapitány azonban nem reagált erre. A The Telegraph írása azt a következtetést vonja le, hogy Andreas Lubitz megpróbálta rávenni a pilótát, Patrick Sondheimert, hogy hagyja el a pilótafülkét.
A gép 10.27-kor elérte az utazómagasságot (38 ezer láb, nagyjából 11 600 méter). A kapitány ekkor utasította a másodpilótát, hogy kezdje meg a düsseldorfi leszállás előkészítését. A Bild am Sonntag kiemelte, hogy a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a másodpilóta feltűnően „lakonikus” választ adott az utasításra, a fekete doboz felvétele szerint egyebek között azt mondta, hogy „remélhetőleg", és hogy „majd meglátjuk".
A leszállás előkészítésével kapcsolatos ellenőrzés végrehajtása után a másodpilóta azt mondta a kapitánynak, hogy „most mehetsz". A kapitány még két percet várt, majd azt mondta: „most átveheted". A felvételen az hallható, hogy röviddel ezután egy ülést hátrahúznak, majd becsukják a pilótafülke ajtaját.
10.29-kor a gép süllyedni kezdett. 10.30-ra 316 lábat (csaknem 100 métert) veszített az utazómagassághoz képest, egy perc múlva pedig már 1800 lábat (majdnem 600 métert).
10.32-kor a gép útját követő légiirányítók megpróbáltak kapcsolatba lépi a Germanwings-járattal. Választ nem kaptak. Ezzel csaknem egy időben megszólalt a „sink rate" (süllyedési ráta – a szerk.) automatikus figyelmeztető jelzés.