A Bild am Sonntag szerint a fekete dobozból a Germanwings Airbus A320-as repülőgépének Barcelonába vezető útján rögzített anyaggal együtt összesen másfél órányi felvételt sikerült kinyerni. A német lap szerint a teljes anyag titkos. Hozzátették, hogy „az eddig ismertté vált” részleteket állítják össze.
A Germanwings 4U 9525-ös jelzésű, Barcelonából Düsseldorfba közlekedő járata március 24-én, kedden 10.01-kor szállt fel, 26 perces késéssel. A kapitány, Patrick Sondheimer bocsánatot kért az utasoktól a késésért és megígérte, hogy behozzák a lemaradást.
A következő 20 percben a kapitány és a másodpilóta egyebek között arról beszélgetett, hogy a kapitánynak nem volt ideje Barcelonában mosdóba menni. A másodpilóta, Andreas Lubitz erre azt mondta, hogy kész bármikor átvenni a gép irányítását, a kapitány azonban nem reagált erre. A The Telegraph írása azt a következtetést vonja le, hogy Andreas Lubitz megpróbálta rávenni a pilótát, Patrick Sondheimert, hogy hagyja el a pilótafülkét.
A gép 10.27-kor elérte az utazómagasságot (38 ezer láb, nagyjából 11 600 méter). A kapitány ekkor utasította a másodpilótát, hogy kezdje meg a düsseldorfi leszállás előkészítését. A Bild am Sonntag kiemelte, hogy a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a másodpilóta feltűnően „lakonikus” választ adott az utasításra, a fekete doboz felvétele szerint egyebek között azt mondta, hogy „remélhetőleg", és hogy „majd meglátjuk".
A leszállás előkészítésével kapcsolatos ellenőrzés végrehajtása után a másodpilóta azt mondta a kapitánynak, hogy „most mehetsz". A kapitány még két percet várt, majd azt mondta: „most átveheted". A felvételen az hallható, hogy röviddel ezután egy ülést hátrahúznak, majd becsukják a pilótafülke ajtaját.
10.29-kor a gép süllyedni kezdett. 10.30-ra 316 lábat (csaknem 100 métert) veszített az utazómagassághoz képest, egy perc múlva pedig már 1800 lábat (majdnem 600 métert).
10.32-kor a gép útját követő légiirányítók megpróbáltak kapcsolatba lépi a Germanwings-járattal. Választ nem kaptak. Ezzel csaknem egy időben megszólalt a „sink rate" (süllyedési ráta – a szerk.) automatikus figyelmeztető jelzés.
Röviddel ezután hangos zaj hallható, mintha valaki megpróbálná kinyitni az ajtót, hogy belépjen a pilótafülkébe. Az is hallható, hogy a kapitány azt mondja, „az Isten szerelmére, nyisd ki az ajtót”.
A háttérből hallatszik, hogy az utasok ekkor elkezdtek kiabálni.
10.35-kor – írta a Bild am Sonntag – a felvétel leirata szerint „a pilótafülke ajtajára mért hangos, fémes hangzású ütések" zaját rögzítette a fekete doboz. A The Telegraph szerint Patrick Sondheimer valószínűleg egy baltával próbál bejutni. A gép ekkor 7 ezer méteres magasságban repült. Másfél perc múlva felhangzott egy újabb biztonsági figyelmeztetés: „terrain – pull up – pull up” (terep – emelkedjen – emelkedjen).
A gép ekkor nagyjából 5 ezer méteres magasságban repült. Hallatszik, ahogy a kapitány üvölt: „nyisd ki azt az átkozott ajtót”.
10.38-kor az Airbus A320-as északkeleti irányban halad, száguld a francia Alpok felé, mintegy 4 ezer méteres magasságban. A pilótafülkében Andreas Lubitz lélegzésének hangja hallható. A másodpilóta nem szólal meg.
10.40 körül a felvételt vizsgáló szakemberek szerint a gép jobb oldali hordozófelülete súrol egy hegyet. Ismét az utasok üvöltését lehet hallani. Ezek az utolsó hangok a fekete doboz felvételén.
A fedélzeten 150 ember tartózkodott, amikor a repülő kedd délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. A vizsgálat eddigi megállapításai szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.
A francia Alapokban lezuhant Germanwings-repülőgép áldozatainak összegyűjtött maradványai közül eddig hetven embert különböztettek meg – közölte a katasztrófa helyszínéhez legközelebbi település, Le Vernet polgármestere.
Francois Balique az I-télé hírtelevíziónak elmondta, hogy a több száz maradványból vett DNS-minták hetven különböző embertől származnak. A nyomozást vezető marseille-i ügyész a BFM hírtelevíziót arról tájékoztatta, hogy „70-80 különböző DNS-t különítettek el”. Ezeket Párizsban fogják összehasonlítani a hozzátartozóktól vett DNS-mintákkal, és azok alapján azonosítják az áldozatok maradványait. A mentés vezetője szerint a repülőgép becsapódása olyan erős volt, hogy egyetlen ép holttestet sem találtak.