Magyar fuvarozók is tüntettek Brüsszelben

A tiltakozáson a minimálbér-szabályozás ellen emelték fel szavukat.

MA
2015. 03. 25. 18:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezők elmondása szerint Lengyelországból harmincan, Magyarországról pedig huszonöten érkeztek.

A fuvarozók az ellen tiltakoznak, hogy Németország január 1-jétől minden Németországba vagy Németországból árut szállító, valamint pusztán az országon áthaladó fuvarozó esetében megköveteli, hogy a német földön végzett munka után a nem német munkáltatók is az ottani minimálbért, óránként bruttó 8,5 eurót fizessenek. A szabályozás alkalmazását a tranzitforgalomban egyelőre felfüggesztették a német hatóságok.

Csányi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) nemzetközi ügyekért felelős titkára a helyszínen magyar újságíróknak elmondta, hogy erről hivatalos értesítés, tájékoztatás nem érkezett, és a német hatóságok az egyesület kérdéseire sem tudtak kristálytiszta válaszokat adni. A szabályozás végrehajtása Csányi Gábor szerint egyrészt bizonytalanságot okoz, másrészt 30-500 ezer eurós bírságot helyez kilátásba, noha egyelőre konkrét büntetés kiszabásáról az MKFE-nek nincs tudomása.

Az egyesület titkára tudatta, hogy az új rendelkezések értelmében a magyar fuvarozóknak rengeteg dokumentációt, egyebek mellett személyes adatokat is át kellene adniuk a német hatóságoknak, német nyelven.

„Azt követeljük, hogy az egész német szabályozás hatályát változtassák meg olyan módon, hogy ne terjedjen ki a nemzetközi fuvarozásra” – mondta, külön nyomatékosítva: ettől a gépkocsivezetők jövedelme nem, csak a munkáltatókra rakódó teher növekszik.

Csányi Gábor kitért arra, hogy Franciaország is hasonló szabályok bevezetését tervezi.

A tiltakozók közös petíciót készítettek, amelyet az uniós parlament nevében Ujhelyi István MSZP-s EP-képviselő, a közlekedési bizottság alelnöke vett át. Később a politikus közlemény útján tudatta: képviselni fogja a magyarok érdekeit a kérdésben, a petíciót pedig eljuttatja az EP megfelelő fórumaira.

A szocialista képviselő a fuvarozók kifogásaival kapcsolatban azt közölte, hogy meg kell vizsgálni a német és francia szabályozás okozta hátrányokat. „Az mindenképpen támogatható lenne, ha a kelet- és közép-európai sofőrök is nyugati szintű bérezésben részesülnének, de a mostani német-francia konstrukció akár negyven-ötvenezer magyar munkahelyet is veszélybe sodorhat” – foglalt állást Ujhelyi István.

Deli Andor, a Fidesz EP-képviselője szintén találkozott a tiltakozókkal. Utána magyar újságíróknak elmondta, hogy a Németország ezzel a kelet- és közép-európai vállalkozásokat igyekszik kiszorítani. „Arról van szó, hogy az egységes európai piacot meg kell őrizni” – fogalmazott. Az EP-képviselő szerint a német szabályozás az uniós piac feldarabolására törekszik.

Elmondta, hogy december óta foglalkozik az üggyel, több kérdést is feltett az Európai Bizottságnak, amely úgynevezett pilot eljárás keretében vizsgálja a német szabályokat; a brüsszeli testület válaszából az derül ki, hogy ez egyelőre nem zárult le.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.