„A csatorna forgalma mindkét irányban helyreállt 17 óra körül” – jelentette be az alagutat fenntartó Eurotunnel szóvivője. Az Eurostar szuperexpresszeket közlekedtető cég három órával korábban közölte, újabb utasításig felfüggeszti a vasúti közlekedést.
A tengerészek az alagútban gumiabroncsokat égettek, a csatorna bejáratától nagyjából 300 méterre pedig megpróbálták szétszedni a síneket. Mintegy húsz rendőrt és tűzoltókat vezényeltek a helyszínre, utóbbiak a sűrű fekete füstöt okozó tüzeket oltották.
A tiltakozók az Eurotunnel csoportra akartak nyomást gyakorolni, amelynek tulajdonába tartoznak a MyFerryLink által üzemeltetett hajók. A sztrájkolók azért aggódnak, mert az Eurotunnel három hajójából kettőt el akar adni a konkurens DFDS nevű dán vállalatnak.
A múlt héten szerdán mintegy 200 sztrájkoló tengerész torlaszolta el a franciaországi Calais kikötőjét és a Csatorna-alagutat.
Az 1994-ben megnyitott alagutat – amely az angliai Folkestone és a franciaországi Calais között húzódik a La Manche-csatorna alatt – a Londont Párizzsal, illetve Brüsszellel és több köztes állomással összekötő, óránként 300 kilométeres sebességgel haladó személyszállító Eurostar szuperexpresszek, illetve a két part között közlekedő, járműveket is szállító Le Shuttle szerelvények használják. Emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a brit és a francia parti terminálok között.