Újra járnak a vonatok a Csatorna-alagútban

Sztrájkoló tengerészek égettek az alagútban gumiabroncsokat.

MTI
2015. 06. 30. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A csatorna forgalma mindkét irányban helyreállt 17 óra körül” – jelentette be az alagutat fenntartó Eurotunnel szóvivője. Az Eurostar szuperexpresszeket közlekedtető cég három órával korábban közölte, újabb utasításig felfüggeszti a vasúti közlekedést.

A tengerészek az alagútban gumiabroncsokat égettek, a csatorna bejáratától nagyjából 300 méterre pedig megpróbálták szétszedni a síneket. Mintegy húsz rendőrt és tűzoltókat vezényeltek a helyszínre, utóbbiak a sűrű fekete füstöt okozó tüzeket oltották.

A tiltakozók az Eurotunnel csoportra akartak nyomást gyakorolni, amelynek tulajdonába tartoznak a MyFerryLink által üzemeltetett hajók. A sztrájkolók azért aggódnak, mert az Eurotunnel három hajójából kettőt el akar adni a konkurens DFDS nevű dán vállalatnak.

A múlt héten szerdán mintegy 200 sztrájkoló tengerész torlaszolta el a franciaországi Calais kikötőjét és a Csatorna-alagutat.

Az 1994-ben megnyitott alagutat – amely az angliai Folkestone és a franciaországi Calais között húzódik a La Manche-csatorna alatt – a Londont Párizzsal, illetve Brüsszellel és több köztes állomással összekötő, óránként 300 kilométeres sebességgel haladó személyszállító Eurostar szuperexpresszek, illetve a két part között közlekedő, járműveket is szállító Le Shuttle szerelvények használják. Emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a brit és a francia parti terminálok között.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.