Az ítélőszék fenntartotta Kim Han Sziknek, a kompot üzemeltető Csonghaedzsin komptársaság vezetőjének a börtönbüntetését, meglehet enyhített a korábbi tíz évi szabadságvesztésen. A bíróság Kimet tette felelőssé a hajó túlterheléséért és a rakomány helytelen tárolásáért, ami a bírák szerint a katasztrófát előidézte.
A Szevol nevű komp 476 emberrel a fedélzetén Dél-Korea délnyugati partjainál süllyedt el 2014. április 16-án, a szerencsétlenségben 304 ember vesztette életét. Többségük középiskolás diák volt. A baleset idején a komp 3606 tonna árut és gépkocsit szállított, vagyis a rakomány tömege háromszorosa volt a maximálisan javasoltnak. Ezenkívül a komp stabilitására nagyban hatással volt a kapacitásnövelés céljából előzőleg elvégzett átalakítás. Ez döntő módon hozzájárult a jármű felborulásához, amely azután következett be, hogy az erős hullámzás közepette a legénység egyik tapasztalatlan tagja hirtelen irányt váltott.
A bíróság közölte, hogy hasonló vádak alapján az üzemeltető cég négy másik tisztviselőjét is elítélték két és fél és négy év közötti szabadságvesztésre. Ri Dzsun Szok, a komp kapitányának büntetését idén áprilisban életfogytig tartó börtönre súlyosbította a fellebbviteli bíróság súlyos gondatlanság és kötelességmulasztás miatti emberölésért. A kapitány arra utasította az utasokat, hogy maradjanak a helyükön, és ne hagyják el a fedélzetet, miközben őt magát az első között menekítették ki a süllyedő hajóról. A fellebbviteli bíróság a kapitányon kívül a hajó személyzetének további tizennégy tagja ügyében is ítéletet hozott, őket tizennyolc hónaptól tizenkét évig terjedő börtönbüntetésre ítélték.
A vizsgálat rámutatott a parti őrség felelősségére is, mivel az ügyészség szerint a baleset megtörténtekor nem a kellő gyorsasággal és körültekintéssel járt el, ami miatt kevesebb utas életét tudták megmenteni.
Az ügyészség korábban halálbüntetést kért a kapitányra, de a bíróság ezt nem találta megalapozottnak.