Bajor vonatbaleset: emberi mulasztás történt

A nyomozás eddigi adatai szerint egy forgalomirányító tiszt felelős a balesetért.

MTI
2016. 02. 16. 18:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyomozás eddigi adatai szerint egy forgalomirányító tiszt felelős a balesetért. Ha betartotta volna a szabályokat, nem ütköztek volna egymásnak a vonatok – mondta Wolfgang Giese, a traunsteini ügyészség vezetője a vizsgálatok eredményeit ismertető sajtótájékoztatón Bad Aiblingban.

A 39 éves férfi ellen eljárást indítottak gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés gyanújával.

A Bad Aibling közelében húzódó egyvágányos szakaszt felügyelő forgalomirányító szabad jelzést adott egy vonatnak, holott egy másik is a szakaszon volt, így a két szerelvény elkezdett egymással szemben haladni. Amikor a tapasztalt vasutas észlelte, hogy hibázott, megpróbálta megelőzni a katasztrófát, de már késő volt.

A forgalomirányító csak hétfőn tett részletes vallomást, és „nincs jól” – mondta Wolfgang Giese. Nem helyezték előzetes letartóztatásba, de nem is otthon, hanem egy titkos helyen tartózkodik, ahol a hatóságok bármikor elérik – tette hozzá. Elmondta, hogy a baleset után vettek vért tőle, és megállapították, hogy nem volt alkohol vagy kábítószer befolyása alatt a szerencsétlenség idején. Megállapították azt is, hogy testileg, lelkileg egészséges.

Az eddigi adatok szerint kizárható a műszaki meghibásodás és a szándékosság, a tragédia egyértelműen egy „rettenetes egyéni mulasztás” következménye – mondta az ügyész.

A Meridian vasúttársaság két szerelvénye február 9-én korán reggel nagy sebességgel frontálisan ütközött a Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre húzódó Holzkirchen–Rosenheim vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen. A vonatvezetők valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két regionális személyszállító vonat nagy sebességgel egymásba rohant. A balesetben 24-en súlyosan, 61-en könnyen megsérültek.

A Bad Aibling-i a legsúlyosabb vonatbaleset Bajorországban 1975. június 8. óta, amikor Warngaunál összeütközött két gyorsvonat. A katasztrófában 41 ember halt meg. Németország egészét tekintve legutóbb 2011. január 29-én történt az egy héttel ezelőttihez foghatósan súlyos vonatszerencsétlenség, akkor a Magdeburg melletti Hordorfnál egy személyszállító vonat tehervonattal ütközött, tízen meghaltak, 23 ember megsérült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.