„Kivételesen” nem ellenünk indított eljárást Brüsszel

Németország után Franciaország ellen is kötelezettségszegési eljárást indít az Európai Bizottság.

MTI
2016. 06. 17. 19:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Árvay Tivadar tájékoztatása szerint a Franciaország elleni kötelezettségszegési eljárás első lépcsőjeként a bizottság felszólító levelet küldött az illetékes hatóságoknak az úgynevezett Macron-törvénnyel kapcsolatban megfogalmazott aggályok eloszlatására. A német hatóságoknak pedig kiegészítő felszólító levelet küldtek, mindkét ország protekcionista intézkedései ellentétesek az áruk és szolgáltatások szabad áramlásának elvével – mondta. Kiemelte: a fuvarozók azt szorgalmazzák, hogy az ügy az Európai Bíróság elé kerüljön és érdemi, az európai jogba illeszthető döntés szülessen.

Az unió szellemiségével ellentétes intézkedéseket „jó eséllyel” megakadályozzák az uniós intézmények – vélekedett a szóvivő. A héten Brüsszelben demonstrált 11 uniós tagállam fuvarozói érdekképviselete, köztük az MKFE – emlékeztetett. Ezt megelőzően május végén közös tiltakozó levelet juttattak el országaik francia nagykövetségeinek és bizottsági képviseleteinek, amelyben a német és francia minimálbér, továbbá a kiküldetési irányelv a fuvarozókat hátrányosan érintő módosítása ellen tiltakoztak, mert az intézkedések erősen korlátozzák az áruk unión belüli szabad áramlását. A levélben kérték a Németország ellen korábban indult kötelezettségszegési eljárás felgyorsítását is – tette hozzá. Az érintett 11 tagállam közlekedési minisztere is jelezte már a problémát az EB-nek.

A kiküldetési irányelv ágazati alkalmazása életszerűtlen, mivel a fuvarozó nem kiküldetésben dolgozik az adott országban, hanem az áruszállítási tevékenységének elengedhetetlen része különböző országok érintése – húzta alá. Kitért arra is, hogy a magyar gépkocsivezetők bére nincs elszakadva a nyugat-európai kollégáik bérétől, átlagosan félmillió forintos havi bért vihetnek haza. A cégekre és a gépjárművekre pedig egységes európai szabályozás érvényes.

A fuvarozói alágazat Magyarországon a GDP 6 százalékát adja, ami lehetne 10 százalék is – mondta. A magyar fuvarozók a 2004-es uniós csatlakozás óta megháromszorozták a piacaikat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.