Egyre több brüsszeli csúcsvezető tűnik fel a korábban a Magyar Nemzet által is vizsgált Erasmus+ program forrásai körül. A Navracsics Tibor uniós biztos által felügyelt, várhatóan megemelt költségvetésű Erasmus+ ösztöndíjkeretből ugyanis nem csak az európai fiataloknak szánt egy hónapos ingyenes vonatbérletet (az úgynevezett InterRail-bérlet programot) finanszírozná Brüsszel. Jean-Claude Juncker is számít a 2017 és 2020 között kétszázmillió euróval megemelt forrásra: az Európai Bizottság elnöke által szeptemberben felvetett Szolidaritás testület néven jegyzett ifjúsági önkéntesprogramot is ehhez a kerethez csatolják. Ezáltal Navracsicsnak nem csak az InterRailt támogató néppárti frakcióvezetővel, Manfred Weberrel, de Junkckerrel is meg kell egyeznie a források elosztásáról. Kristalina Georgieva, a bizottság költségvetési és humánerőforrásért felelős alelnöke csütörtökön közölte a testület és az Európai Parlament közös 2017-es javaslatát, de a sajtótájékoztatóból mindössze annyi derült ki, hogy az ingyenes InterRail-bérlet és a Junkcer-féle szolidaritás program is kap anyagi támogatást. Plusz információt tartalmaz a 2017-es büdzséről közölt sajtóanyag. Eszerint Navracsics Tibor Erasmus+ programjának költségvetése összesen mintegy 19 százalékkal bővül, vagyis – amennyiben mind a bizottság mind pedig a parlament rábólint a jövő évi büdzsé tervére – több mint 335 millió euró további támogatást kaphat a következő évben. Ez pedig arra utal, hogy Navracsics biztos megkapja a korábban például a soros elnökséget ellátó szlovák kormány által is kritizált plusz kétszázmillió eurós keretet.
Arról azonban eddig csak zavaros háttérinformációk szivárogtak ki, hogy az Erasmus+ várhatóan megemelt költségvetési keretéből mennyi marad a magyar biztosnál, és mennyit kap belőle Juncker, valamint Weber projektje. Az uniós ifjúságpolitikát inkább uraló kommunikációs káoszt Ujhelyi István szocialista képviselő korábbi sajtóközleménye robbantotta ki. Az InterRail-bérlet program mellett lobbizó Ujhelyi ugyanis pénteken tényként közölte: a bizottság jóváhagyta a Navracsics által kért kétszázmillió eurós plusz keretet, s a döntés értelmében ötvenmillió a vasúti programnak jár. A bejelentést a bizottság és Navracsics biztos stábjának oldalán is tételesen cáfolták, ugyanakkor hivatalosan a mai napig semelyik érintett fél nem tagadta azt.