Véletlenül lekapcsolták az áramot, ezért bénult meg a British Airways

Hibázott egy karbantartó, milliárdos károkat okozott a brit légitársaságnak.

MTI
2017. 06. 02. 8:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A The Times című konzervatív brit napilap által idézett vállalati források szerint egy alvállalkozó cég karbantartást végzett a BA londoni adatforgalmi központjában, a Heathrow repülőtér mellett, és az egyik alkalmazott egyszerűen kikapcsolta a szünetmentes áramforrást, amely a normál hálózati áramellátás mellett a vészhelyzeti tartalékot biztosító akkumulátorokkal, illetve a dízelgenerátorral is összeköttetésben volt.

A brit laphoz eljutott egy belső e-mail, amelyben a BA információtechnológiai részlegének vezetője arról tájékoztatja kollégáit, hogy a szünetmentes áramforrás visszakapcsolása is szakszerűtlenül történt, és ez fizikai károsodást okozott az informatikai rendszerben.

A számítógépes hálózat kiesése elsősorban a BA két legnagyobb londoni bázisrepülőterén, a Heathrow-n és a Gatwicken okozott súlyos fennakadást. A hiba azonban a BA globális informatikai hálózatát érintette, ezért sok külföldi repülőtéren is leálltak a British Airways járatai, és a május végi hagyományos, háromnapos hosszú hétvégén a becslések szerint 75 ezren rekedtek a légikikötőkben.

A Heathrow-n és a Gatwicken összesen hétszáz járatot kellett törölni, köztük a British Airways több budapesti járatát is.

Alex Cruz, a British Airways vezérigazgatója már szombat este a Twitter üzenőportálon megjelent videoüzenetében közölte, hogy a hiba elhárításán dolgozó szakértők szerint az informatikai rendszer összeomlásának közvetlen oka áramellátási probléma lehetett. Cruz azonban akkor még nem részletezte, hogy az áramellátási gond hol jelentkezett, és a BA részéről hivatalosan azóta sem közölték a rendszer összeomlásának okát.

Iparági becslések szerint a háromnapos felfordulás miatt a BA 150 millió fontos (55 milliárd forintos) kártérítés kifizetésére kényszerülhet.

A British Airways múlt hét végi közleménye szerint az érintett utasok november végéig igényelhetnek teljes visszatérítést vagy átfoglalást későbbi járatokra.

A légitársaság kérte utasait, hogy őrizzék meg a felfordulás idején vásárolt élelmiszerek nyugtáit, valamint az általuk igénybe vett tömegközlekedési eszközök menetjegyeit és szállodaszámláikat, mert a BA-től ezekre is visszatérítést kérhetnek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.