Bár Németországban hiába perelt autótulajdonosok egy több ezer fős csoportja a Volkswagen konszern dízelbotránya miatt, Ausztriában azonban sikerrel járt egy Audi A4-es tulajdonosa: a Bécsi Kereskedelmi Bíróság kimondta, hogy a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverrel megtévesztett vevőnek jogában áll visszakérni az autó árát.
A Der Standard című lap beszámolója szerint a bíróság azt is kimondta, az autósnak nem kell elfogadnia a cég által felajánlott szoftverfrissítést mint megoldást. Az indoklásban a bíróság alapvetően a bizalomvesztésre hivatkozik, amit csak erősít a Volkswagen konszern „gazdaságilag motivált” kettős kommunikációja.
Az alperes Porsche Austria nem fogadta el az ítéletet, fellebbez, így az nem jogerős. A cég képviselője úgy véli, hogy az ítélet kivételnek számít, mert a hasonló panaszokat Ausztriában is el szokták utasítani a bíróságok.
Két éve robbant ki a nagy német dízelbotrány: először az Egyesült Államokban tűnt fel, hogy a VW konszern tisztának mondott dízelmotorjai nem teljesítik a környezetvédelmi előírásokat, és ennek eltitkolására egy külön szoftveres megoldást alkalmaznak, ami megtéveszti az ellenőrzést. A német autógyárak és a kormány végül idén augusztus elején arra jutottak, hogy több mint ötmillió dízelmotoros autót hívnak vissza 2018 végéig, hogy szoftverfrissítéssel javítsák a károsanyag-kibocsátási adataikat.
A kritikusok szerint ez csak félmegoldás, hiszen valójában magával a dízeltechnológiával van a probléma. Erre utal, hogy minden fogadkozás ellenére még ma sem felel meg minden autó a környezetvédelmi előírásoknak. A Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezetvédelmi szervezet mérései szerint hetvenöt új, tehát már a botrány után gyártott, Euro 5 vagy Euro 6 szabvány szerint épített modell többsége nem képes megfelelni a hatályos előírásoknak, nitrogén-oxidokból egyes esetekben a határérték sokszorosát eregetik a levegőbe.