Megdöbbentő adatról számolt be a Facebook – írja a BBC. A világ legnagyobb közösségi oldalának szerkesztői közölték, az elmúlt két évben 126 millió amerikait ért el propagandát folytató orosz ügynökség által készített tartalom. Ez 80 ezer posztot jelentett a 2016-os amerikai választás előtt és után a közösségi hálón, többségében politikai és társadalmi témában.
A Facebook ezeket az adatok egy szenátusi meghallgatás előtt közölte, amely az orosz propaganda kiterjedtségét és az elnökválasztásra gyakorolt hatását vizsgálta az amerikai választás kapcsán.
Mindez azért is érdekes, mert a BBC emlékeztet, a Facebook alapítója, Mark Zuckerberg tavaly novemberben még arról beszélt, hogy őrültség az az elképzelés, miszerint az álhírek hatással vannak a választársa.
A Washington Post pedig arról tájékoztatott, oroszok 18 különböző Youtube-csatornára több mint 1000 félrevezető videót töltöttek fel.
Oroszország többször tagadta az ügyben ellene felhozott vádakat.
Mark Zuckerberg szeptemberben kilencpontos intézkedési csomagot jelentett be, hogy nehezebbé tegyék az álhírek terjedését. Azt már korábban közölték, hogy saját vizsgálatuk szerint 470, feltehetőleg oroszországi felhasználó hamis profillal vagy oldallal százezer dollárt költött háromezer hirdetés megjelentetésére az amerikai elnökválasztás időszakában.