Tovább csökkent márciusban a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban

Márciusban is folytatódott a forgalomba helyezett új autók számának csökkenése az EU-ban, elsősorban a beszállítói láncok fennakadásai miatt – közölte szerdán az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a brüsszeli ACEA.

Forrás: MTI2022. 04. 20. 9:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márciusban 844 ezer, az egy évvel korábbinál 20,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Oroszország ukrajnai inváziója tovább súlyosbította az ellátási láncok folyamatos zavarait, amelyek a személygépkocsi-gyártást sújtják. Ennek következtében a régió legtöbb országában két számjegyű visszaesést regisztráltak a forgalomba helyezett új autók számában. Így a négy kulcsfontosságú piacon is: Spanyolországban 30,2 százalékkal, Olaszországban 29,7 százalékkal, Franciaországban 19,5 százalékkal, és Németországban 17,5 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint egy éve.

Az első negyedévben az új személygépkocsik regisztrációja 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, összesen 2,245 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba. Mind a négy nagy uniós piacon csökkenés volt tapasztalható: Olaszországban 24,4 százalékos, Franciaországban 17,3 százalékos, Spanyolországban 11,6 százalékos és Németországban 4,6 százalékos.

Magyarországon márciusban 11,1 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 10,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,4 ezernél, az első negyedévben pedig 28,7 ezret, 10,9 százalékkal kevesebbet a 2021 első negyedévi 32,2 ezernél.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.