Amint azt a múlt héten vakmerőn megígértem, részletesen teszteltem az átadás küszöbén ácsorgó Bajcsy-Zsilinszky úti 2×800 méteres kerékpársávszakaszt, amit már most messziről elkerülnek az autósok, pedig még csak néhány színkocka volt fent a hét közepén. Mint ismert, május 1-jével újabb sávot adnak bringás-taxis-buszos tulajdonba.
+ szinte már szőnyegen érzi magát az ember
+ a Deák tér, a József Attila utca és az Andrássy út felől érkező járművek jól beláthatóak, az útközbeni rátéréssel sem zavarok senkit
+ már messziről belátható az összes piros és zöld lámpa, így a sebességet jól megválasztva zöld hullámban mehetek végig
+ még nincs is elvéve a sáv tőlük „KRESZ-ileg”, máris eltakarodtak az autósok, mintha beijedtek volna a felfestéstől
- a taxisokban bízni kell, mert igen-igen közel jönnek az általuk is teljes joggal használható sávban
- sok bringás marad a járdán, fél a megszokott őrült forgalomtól, a be- és kikanyarodó autóktól
- ha kész az új 9-es megálló a Deákon, már két buszmegálló is lesz kerékpárúton, ami elvileg nem szabályos: vagy egyik, vagy másik
- a Nagymező utcai végződésnél hirtelen nyílik még egy jobbra lekanyarodó sáv, ami miatt érdekes lesz a kerékpársáv befejeződése
- felfesteni nem elég, az ígéreteknek megfelelően meg kell csinálni a Deák tér felőli csatlakoztatást a két, már létező kerékpársávhoz
A teszt során készítettem egy vagon interjút, elsőként egy bringás külföldi turista hitetlenkedett, hogy valóban bringaút készül-e a bringaút mellé; ő azt mondta, felesleges csupán a gyalogosok miatt a közútra terelni a kerékpárosokat, a gyalogosok a világ más pontján is használnak gyaloglásra kerékpárutakat, ezzel együtt kell élni. Egy kellemes bringás hölgyike (Anna néven mutatkozott be) azt mondja, itt a tavasz, naná, hogy kell a még több hely a növekvő számú kerékpározóknak. János határozottan képviseli álláspontját: az eddig kerékpárutaknak nevezett helyek nem felelnek meg a kétkerekű közlekedés alapvető feltételeinek. Kristóf arra a kérdésre, hogy mit használ majd, ha megmarad a régi és az új út is, karakteresen az utóbbi mellett teszi le a voksát. A BKK azt ígéri, a tanulságok levonása után év végéig megszüntetik a járdás bringázást a Bajcsyn. Végre.