Bajcsy-Zsilinszky út: esemény előtti tanulságok

Használatba vettem a Bajcsy-Zsilinszky úti foltos „még nem” bringasávot, és levontam egy-két következtetést. Például arról, hogy az autósokat jól elriasztja az Andrássyn már megismert kétkomponensű hidegplasztik.

2013. 04. 18. 8:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Amint azt a múlt héten vakmerőn megígértem, részletesen teszteltem az átadás küszöbén ácsorgó Bajcsy-Zsilinszky úti 2×800 méteres kerékpársávszakaszt, amit már most messziről elkerülnek az autósok, pedig még csak néhány színkocka volt fent a hét közepén. Mint ismert, május 1-jével újabb sávot adnak bringás-taxis-buszos tulajdonba.

+ szinte már szőnyegen érzi magát az ember
+ a Deák tér, a József Attila utca és az Andrássy út felől érkező járművek jól beláthatóak, az útközbeni rátéréssel sem zavarok senkit
+ már messziről belátható az összes piros és zöld lámpa, így a sebességet jól megválasztva zöld hullámban mehetek végig
+ még nincs is elvéve a sáv tőlük „KRESZ-ileg”, máris eltakarodtak az autósok, mintha beijedtek volna a felfestéstől


- a taxisokban bízni kell, mert igen-igen közel jönnek az általuk is teljes joggal használható sávban
- sok bringás marad a járdán, fél a megszokott őrült forgalomtól, a be- és kikanyarodó autóktól
- ha kész az új 9-es megálló a Deákon, már két buszmegálló is lesz kerékpárúton, ami elvileg nem szabályos: vagy egyik, vagy másik
- a Nagymező utcai végződésnél hirtelen nyílik még egy jobbra lekanyarodó sáv, ami miatt érdekes lesz a kerékpársáv befejeződése
- felfesteni nem elég, az ígéreteknek megfelelően meg kell csinálni a Deák tér felőli csatlakoztatást a két, már létező kerékpársávhoz

A teszt során készítettem egy vagon interjút, elsőként egy bringás külföldi turista hitetlenkedett, hogy valóban bringaút készül-e a bringaút mellé; ő azt mondta, felesleges csupán a gyalogosok miatt a közútra terelni a kerékpárosokat, a gyalogosok a világ más pontján is használnak gyaloglásra kerékpárutakat, ezzel együtt kell élni. Egy kellemes bringás hölgyike (Anna néven mutatkozott be) azt mondja, itt a tavasz, naná, hogy kell a még több hely a növekvő számú kerékpározóknak. János határozottan képviseli álláspontját: az eddig kerékpárutaknak nevezett helyek nem felelnek meg a kétkerekű közlekedés alapvető feltételeinek. Kristóf arra a kérdésre, hogy mit használ majd, ha megmarad a régi és az új út is, karakteresen az utóbbi mellett teszi le a voksát. A BKK azt ígéri, a tanulságok levonása után év végéig megszüntetik a járdás bringázást a Bajcsyn. Végre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.