Május derekán látott napvilágot a Városliget tájépítészeti átalakítási terve, amitől azonnal felháborodott a Magyar Kerékpárosklub. A „jövő térképéről” ugyanis leradírozták az Olof Palme sétányt, ami a klub megítélése szerint Zugló, Kelet-Pest és Újpalota népszerű belvárosi kapcsolata.
Azok után, hogy a 16 ezres I bike Budapest Facebook-csoport közzétette álláspontját az útelvételről, egyeztetési lehetőséget kaptak a Liget átalakításával foglalkozó Városliget Zrt.-től, és részt vett rajta Vitézy Dávid is, a Közlekedési Múzeum igazgatójaként.
A találkozóról készült összefoglaló szerint a megjelent tervek nem tekinthetőek véglegesnek, és az érintettek, így a kerékpárral közlekedők szempontjaival gazdagodva kiegészülhetnek. Írásban rögzítették a partnerek azt is, hogy az Olof Palme sétány egyáltalán nem szűnik meg, csak lényegesen keskenyebb lesz a burkolt felület. A pontos kialakítás tervezése egyébként még el sem kezdődött, ez is csak a nyár végén válik aktuálissá, és a „ligetiek” a tervezés egész folyamatára egyeztetést ajánlottak fel a kerékpáros érdekvédelemnek, de más csoportok érdekeit ugyanígy figyelembe fogják venni.
A Liget-projekt részeként irányhelyes kerékpársáv, illetve busz-kerékpársáv létesül a Hermina úton, a Ferdinánd híd felé meghosszabbított Vágány utcában, a Dózsa György úton, az Ajtósi Dürer soron és a Zichy–Dvořák-tengelyen. A forgalomcsillapított Kós Károly sétányon és az Olof Palme sétány vonalában is kerékpárút lesz – ahogy Bubi-állomások is létesülhetnek.
Az úthálózati tervezés viszont még e hónapban megkezdődik, ennek folyamatába a Főmterv vonja majd be a Magyar Kerékpárosklubot.
Ígéretek egész sorát kérhetik tehát számon a bringások.