Két új kereskedelmi rádió kezdi meg adását hétfőn. Az FM 88.1-es hullámhosszon hallható Budapest Rádió műsoraiban, zenei válogatásában a minőséget kívánja előtérbe állítani. Az FM 95.8-as hullámhosszon induló Info Rádió a pártatlan, friss, minőségi hírszolgáltatást tűzte ki céljául.A Budapest Rádió vezérkara és stábja nem ismeretlen a magyar elektronikus sajtóban. Öt esztendeje hallgathatják a Vácott élők az Infórum adót, amelynek igazgatói, dr. Nagy Sándorné és dr. Kármán István az új rádió tulajdonosai.– Olyan rádiót szeretnénk csinálni, amilyen eddig még nem volt – hangsúlyozza Stella Attila programigazgató. – Ennek megfelelően szlogenünk így hangzik: a gondolat-adó. Leegyszerűsítve azt mondhatnám: kereskedelmi csatornának közszolgálatiak vagyunk, míg közszolgálatinak kereskedelmiek.Zenében ugyanazt a világot kívánják leképezni, amelyet a szöveg képvisel. E szellemiség természetesen a műsorvezetők kiválasztását is áthatja. Hallhatjuk majd többek között Fiala Jánost, Péter Gyöngyit, Nagy Ibolyát, Szűcs Dórát. – Nem műsor-struktúrában hozunk újat, egész egyszerűen a minőségre helyezzük a hangsúlyt. A híreket kiemelten kezeljük, ami a többi kereskedelmi adóra manapság nem jellemző – így a programigazgató.Újdonság, hogy a fent említett csatornák által elterjesztett háttérrádiózás helyett előtérbe óhajtják helyezni a rádióhallgatást.– Mivel a jelenlegi zenés kereskedelmi műfajnak, nincsen alternatívája, így nem is lehet befogadói visszajelzés, egy esetleges másfajta hallgatói igényről, ízlésről – mondja Kármán István.Óhatatlanul felmerül az emberben a kérdés, vajon a létező úgynevezett reklámtorta – tehát a médiában hirdetni szándékozó cégek összessége – képes-e eltartani ennyi kereskedelmi adót? Kármán István szerint éppen azért, mert sajátos arculatú csatornával lépnek a piacra, megvan az a hirdetői kör, amely elsősorban náluk kíván reklámot elhelyezni. – Mivel egyre több adó működik, a hirdetők is megválogatják, melyik rádióban reklámozzák magukat – fogalmaz a tulajdonos, majd így folytatja: – Véletlenül sem szeretnénk valamiféle elit adót működtetni, olyan elemi hallgatói igényeket akarunk kielégíteni, mint a világra való nyitottság, vagy a közélet iránti fogékonyság.u– Magyarország első hírrádiója leszünk. Ennek megfelelően műsorainkban a zene és a szöveg aránya húsz és nyolcvan százalék az utóbbi javára – világosít fel Bocskay Zsolt az Info Rádió főszerkesztője. A csatornán húszpercenként hallhatunk híreket, éjjel-nappal, emellett reggel, délben, délután, valamint este jelentkeznek hosszabb híradóval. A fennmaradó időt kulturális, sport, életmód, illetve gazdasági magazinok töltik ki. Az esti műsorsávban – nyolctól tíz óráig – Reflex címmel telefonos adást sugároznak, Exterde Tibor, Mung Attila és Szűcs Péter vezetésével. – Bár ebben az időszakban, szinte nulla a rádiók hallgatottsága, mivel többnyire a tévé előtt ülnek az emberek, mégis bízom abban, hogy ez a népszerű műfaj képes lesz a rádió mellé csalogatni hallgatókat – mondja a főszerkesztő. Ebben nyilvánvalóan komoly segítséget jelent a közismert műsorvezetők csapata. Minden hétköznap Obersovszky Péterrel ébredhetünk, délelőtt Torda Júliáé lesz a mikrofon, akit Kálmán Olga követ.Egyedülálló lehetőséget biztosít a friss hírek azonnali közvetítésére az úgynevezett breaking news, amelynek értelmében egy kiemelkedő fontosságú esemény kedvéért megszakítják az adásmenetet. A hírek között természetesen épp olyan fontos helyen szerepel majd a kultúra, a gazdaság vagy a sport, akár a politika, a közélet.A médiatörvény tiltja a hírműsorok szponzorálását, így nincs könnyű helyzetben az Info Rádió. Mi több, a hírszolgáltatás számít a legköltségesebb rádiós műfajnak. Kereskedelmi csatornáról lévén szó a befektetők természetesen nem elégedhetnek meg hosszú távon, ha kizárólag nullszaldós gazdasági eredményt produkál a rádió.Hírműsorokkal kapcsolatban óhatatlanul felmerül az aggodalom, vajon nem áll-e valamilyen politikai erő az adott szolgáltató mögött, elferdítve a korrekt tájékoztatást. – Pályafutásom alatt mindenütt addig maradtam, amíg képes voltam pártatlan maradni, s ezt a magatartást elvárom kollégáimtól is. A politikusok már érettek anynyira, hogy belássák: a hallgató, a leendő választópolgár kizárólag akkor ad hitelt mondandójának, ha a csatorna, amelyik közvetíti, maga is hiteles – hangsúlyozza Bocskay Zsolt.A felhangzó muzsikák kiválasztása igazodik a csatorna célközönségének ízléséhez, a huszonöt és negyvenöt közötti korosztályéhoz. Ennek megfelelően a nyolcvanas évektől napjainkig tartó időszak slágerei csendülnek fel, kikapcsolódást nyújtva a hírekre éhes hallgatóságnak.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját