Szombaton a millenniumi filmszemlén a legtöbb jegyet Tímár Péter Vakvagányok című filmjére váltották. Főként fiatalok érdeklődtek a Moszkva tér című film iránt. Rendezője, Török Ferenc azokról az ifjakról készített látleletet, akik Nagy Imre újratemetésének esztendejében érettségiztek. Érezhetően népszerűek voltak a vígjátékok, akár a vérbő komédia (Szőke András: Tündérdomb), akár az úgynevezett „remake” műfajban készült munkák, mint például Kabay Barna Meseautó című filmje.A Mammut Budai Moziköz-pontban tartott közönségvetítéseket a Millenniumi Központban szakmai viták követték. S bár a többséget a filmek vonzzák, a Meseautót követő eszmecserét szokatlan figyelem övezte. Mintegy huszonöten vettek részt rajta, Bernáth László kritikus vitavezetésével.A két fölkért hozzászóló, Bóta Gábor és Strausz László azt vetette Kabay Barna rendező szemére, hogy munkájában a szponzorok alig burkolt reklámozása a nyugati filmekhez mérten is túlzott volt. Miután a közönség soraiból valaki „beszólt”, mondván: elég ebből a témából, a kritikusok a klasszikusok újrafilmesítésének divatját vették bonckésük alá.Kabay korábbi újraforgatott filmje, a Hyppolit, a lakáj 260 ezres nézőszáma komoly erdmény, s ha lehet következtetni az eddigi látogatottság mértékéből, valószínű, hogy a Meseautó ezt is túlszárnyalja. A nézők álláspontját egy idősebb úr tolmácsolta, aki mind az eredeti Meseautót, mind az újraforgatott változatát szereti. Úgy érzi, az ilyen jól sikerült filmet, amely önfeledt percekkel ajándékozza meg a közönséget, nem szabadna „bántani”.
A Meseautó a vádlottak padján
2001. 02. 04. 23:00
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!