A zsámbéki művelődési házban ma délelőtt 10 órakor nyílik meg Móser Zoltán fotóművész Valahol Európában című fotótárlata. A művész egy-egy magyarországi és európai épületfotót párosított össze. A kompozíció olykor az ellenpontozás, máskor a harmónia csodáit produkálja. A művésztől a kiállítás helyszínén kérdezzük: igaz-e, hogy e fotóit korábban, eltekintve egy korábbi esztergomi tárlattól, még sehol nem publikálta?– Legalább tíz-, sőt, húszezer európai és legalább hatvanezer magyarországi felvételem van. Soha nem volt velük semmiféle célom és tervem. Nem tudom, hol, mikor, életemnek melyik pillanatában pattant ki az ötlet: egymás mellé teszek egy magyarországi és egy európai képet minden tanító szándék nélkül. Ki akartam próbálni, hogyan hatnak egymásra a kétféle felvétel és világ erővonalai. Nagyon nehéz megfogalmaznom, mi is ez az egész. Semmi olyasféle evidenciát nem akarok sugallni, hogy mi, magyarok Európához tartozunk. Inkább induljunk ki onnan, hogy én a fotót játéknak fogom föl. Halálosan komoly játéknak, ahogyan József Attila játszott a szavakkal, a mondatokkal, a ritmussal és a gondolattal. Barátaim közül sokan hónapokig nyaggatnak: magyarázzam el, mi a kapcsolat az összepárosított képek között. Alig akarták elhinni, hogy együttlétüknek nincs racionális oka. Sőt, még az sem bizonyos, hogy érzelmi kapocs támadt közöttük. Igazából a közöttük lévő két, három, négy, öt milliméter talán mindennél fontosabb.
Sikkasztás és hűtlen kezelés miatt feljelentették Magyar Péteréket