Virtuóz technika, hangulatos előadás, vérpezsdítő táncdallamok jellemezték a szerda esti koncertet a Petőfi Csarnokban. Három, egymástól eltérő zenei stílusú zenekar szórakoztatta a közönséget: az autentikus magyar roma zenét játszó Szilvási Gipsy Band, a román muzsikát népszerűsítő Taraf de Haidouks és az argentin tangóiról híres Gotan Project.
Az est két nagy meglepetése, a „Tiszteletre méltó útonállók zenekara”, vagyis a Taraf de Haidouks és a tangó szó szlenges megfelelőjéről elnevezett Gotan Project a várakozásnak megfelelően nívósat produkált, az előzenekarként funkcionáló Szilvásiék is remekül játszottak. A fellépő zenekarok jóformán csak egy dologban voltak közösek, a magas művészi színvonalban. Stílusuk és az áltuk képviselt tradíciók alapvetően különböztek egymástól.
A Taraf de Haidouks egy kis román településről indult útjára, egyéni hangjuk megőrizte a hagyományos faluközösségek tisztaságát, énekesük a mulatódalok alatt is megmaradt méltóságot és tiszteletet sugárzónak. Dalaikat a furulya, a hegedűk, a harmonika és a bőgő improvizatív jellegű, virtuóz futamai tették érdekessé. A Gotan Project a tangó, a dub, a funky és az elektronikus zene eleimeiből szőtt számok előadásába belevonta a multimédia eszközeit is: a zenekar elé húzott áttetsző vetítővásznon színhatások és tangózó párok repítették a közönséget Az utolsó tangó Párizsban című film hangulatába.
(Gotan Project, Taraf de Haidouks, Szilvási Gipsy Band – 2003. IV. 9., Petőfi Csarnok.)
Magyar Péterék hazudtak a rendezvényük költségeiről