Kétnapos konferenciát rendezett a hét végén Integrált művészeti nevelés az iskolában és a családban címmel a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület. A találkozón a művészeti nevelés jelentőségéről és lehetőségeiről esett szó. A konferencián kiemelt szerepet kapott a sérült gyermekek zenei nevelése, ehhez kapcsolódóan vak, mozgássérült és értelmileg akadályozott gyermekek tartottak bemutatókat. Az előadók között voltak zeneművészek, zenetanárok, pszichológusok, gyógypedagógusok, a zenei nevelésnek az emberi személyiség kialakításában betöltött szerepéről pedig Hámori József agykutató, a Magyar Tudományos Akadémia alelnöke beszélt. Előadásában tudományosan is alátámasztotta, mennyire fontos szerepet tölt be a zene a kreativitás kifejlődésében. Barkóczi Ilona pszichológus a kodályi zenei nevelés módszerének pszichológiai hatásvizsgálatáról számolt be. A különböző szociális helyzetű alsó tagozatosok körében végzett kutatás egyértelműen bebizonyította: a zenei osztályokba járók következetesen felülmúlták nem zenei tagozatra járó társaikat.
A zene tagozatra járó diákok kreatívabbak
2004. 03. 08. 0:00
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!