A zene tagozatra járó diákok kreatívabbak

2004. 03. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétnapos konferenciát rendezett a hét végén Integrált művészeti nevelés az iskolában és a családban címmel a Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület. A találkozón a művészeti nevelés jelentőségéről és lehetőségeiről esett szó. A konferencián kiemelt szerepet kapott a sérült gyermekek zenei nevelése, ehhez kapcsolódóan vak, mozgássérült és értelmileg akadályozott gyermekek tartottak bemutatókat. Az előadók között voltak zeneművészek, zenetanárok, pszichológusok, gyógypedagógusok, a zenei nevelésnek az emberi személyiség kialakításában betöltött szerepéről pedig Hámori József agykutató, a Magyar Tudományos Akadémia alelnöke beszélt. Előadásában tudományosan is alátámasztotta, mennyire fontos szerepet tölt be a zene a kreativitás kifejlődésében. Barkóczi Ilona pszichológus a kodályi zenei nevelés módszerének pszichológiai hatásvizsgálatáról számolt be. A különböző szociális helyzetű alsó tagozatosok körében végzett kutatás egyértelműen bebizonyította: a zenei osztályokba járók következetesen felülmúlták nem zenei tagozatra járó társaikat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.