Tavaly, amikor először beszámoltunk a Moving Art Groupról, egy tehetséges fiatalokból álló, lelkes kis csapatról írtunk, amelynek kiállítássorozatán fiatal művészek friss és szép munkáiban gyönyörködhettünk. Többről ekkor nem volt szó, pusztán a szokásos reménykedésről, hogy egyben marad a csoport, imádkozunk, hogy ne fogyjon el a lelkesedés. Valljuk be: az egy dolog, ha néhány művész egy ihletett vagy épp kótyagos hajnalon fejébe veszi a világmegváltást, de más az, ha – szembemenve a „kor tendenciáival” – létrehoznak egy életképes, növekvő, stabil alkotóközösséget. Alig egy év után most ott tartunk, hogy a fiatal művészek pályakezdését támogató, több cég által is szponzorált Pepper Art Projects segítségével majd egy egész héten át tartó, iparművészeket, táncművészeket, színművészeket is magába foglaló minifesztivált szervez a Moving a 12. kerületben. Ezúttal is találkozunk a csoport régi tagjaival, s időközben új, elsősorban festőművész és fotós tagokkal bővült a csapat.
Tehetséges fiatalok közössége – ezt hangsúlyozta Révész Emese művészettörténész, a kiállítás kurátora, akinek áldozatos munkája révén immár véglegesen elszakadt a Moving a kezdőkategóriától, és besorolt a fiatal profik közé. A közösség ereje fontos, hisz ez az erő az, ami a Movingban nem pusztán az egyéni teljesítmények egyenletesen magas színvonalában nyilvánul meg, hanem létrehoz egy olyan sajátos, külön atmoszférát, amitől a Moving önmagával is azonos lesz – állítson ki gyártelepen, külvárosi moziban, vidéki galériában vagy mint most, egy több éve kiadásra–eladásra váró budai villa két emeletén.
A Moving csoport tagjait nagyon is mai és aktuális probléma izgatja: van-e művészet a művészet után? Lehet, hogy körmönfontnak hangzik a kérdés, de – ahogy Révész Emese is kiemelte – nagyon is aktuális: hogy a „hagyományos” művészeti médiumok milyen módon és formában lesznek képesek fennmaradni egy mediatizált, sőt még inkább poszt-posztmodern létállapotban. Képgrafikusok alapították a csoportot, és bár műfaji szempontból bővült a csapat, minden tagját jellemzi egyfajta régimódi mesterségszeretet, pedig a csoport tagjainak átlagéletkora még mindig 25 év alatt van. Miért vonzódnak tehát az anyaghoz, a mozdulathoz vagy akár a részletes, szinte meditatív képformáláshoz?
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!