A Förtelmes főnökökben egyszer már sikeresen bunkózó Jennifer Aniston-Jason Sudeikis páros ismét harsány humorral és arcpirító gegekkel igyekszik harcba indulni a nézők kegyeiért. Az Amerikában már bombasikert arató Családi üzelmekben Sudeikis nyúlbéla díler, aki mégis bajba kerül, s ezért egy drogszállítmányt kell Mexikóból átcsempésznie a határon. Hogy a gyanút elterelje magáról megkéri a szomszéd sztriptíztáncost és két neveletlen gyerekét, hogy játsszák el a családját. Ám ez csak váratlan helyzetkomikumok során keresztül megy − a néző nagy örömére. Aniston negyvenen és Brad Pitten túl is megbízható mozisztár, a 2004-ben mindössze 29 évesen mindjárt egy kasszasikerrel, a Kidobóssal karrierjét kezdő Rawson Marshall Thurber pedig ezzel a sikerfilmmel könnyen a hollywoodi vígjátékok szakijává válhat a következő évekre. Elnézve a Családi üzelmek frissességét, és sikerét, valamint visszaemlékezve a Kidobósra, ez valószínűleg most már csak rajta múlik.
Steven Soderbergh nagy dérrel-dúrral jelentette be, hogy a Túl a csillogáson lesz az utolsó filmje, ezt követően az Oscar-díjas rendező visszavonul. Kétségtelen, hogy embertelen tempót diktált az ünnepelt filmes, aki évente 1-2 alkotást termelt tartósan, de valamit 1998 óta minden évben felmutatott. Tegyük gyorsan hozzá, erre senki nem kényszerítette, így hát ha most valóban úgy érzi, kiégett, az részben neki és öngyilkos iramának köszönhető. A búcsúfilmnek (?) szánt Túl a csillogáson melegtémája miatt nem kapott Hollywoodban gyártási lehetőséget, ezért HBO tévéfilmként készült, s bár mozikban nemcsak Magyarországon vetítik, de a fizetős tévécsatornán már volt premierje, sőt, a 16 Emmy-díj jelölése (ami tévés díj az USA-ban) jelzi, hogy az Amerikai Filmakadémiánál nincs remény Oscar-jelölésekre. Pedig Michael Douglas tényleg remekel az előadóművész Liberace szerepében, aki hazánkban tán annyira nem ismert, de az amerikai művészvilágot évtizedeken keresztül meghatározta. Ezúttal egy leleplező, de legalábbis provokatív darab született titkolt életéről, és a Matt Damon megformálta férfival való ambivalens kapcsolatát ismerhetjük meg.
Claude Miller utolsó filmje a Nobel-díjas Francois Mauriac világhírű regényének adaptációja. A Tékozló szív a második nagyszabású játékfilmes kísérlet a húszas évek megcsömörlött társadalmi állapotainak rögzítésére és Mauriac gondolatiságának vizuális ábrázolására. Audrey Tautou-val biztosra ment a rendező, és egy míves, ámbár kissé szépelgő filmet készített. A tavalyi cannes-i zárófilmről kritikánk itt olvasható.
2010-ben jó kritikák mellett változó eredménnyel, itthon Ha/Ver címmel mutatták be a Kick-Ass 2. előzményét, amely utólag vált rajongók kedvencévé. A közbeszéd − és azért korrekt amerikai bevételek − alapján most elkészült az ergya szuperhősökről szóló mozi második része, amelyben Ha/Ver és Kis Dög is visszatér, valamint számos követőre is lelnek, mert népszerűvé válik önjelölt szuperhősnek lenni. Persze a gonoszok újra fondorlatos terveket szőnek, ezért a tini szupermeneknek ismét feladatuk lesz. Mark Miller képregény-adaptációjához ezúttal a nagy Jim Carrey is csatlakozott, s miközben a Marvel-képregény idén újabb epizódokkal bővült minden adott, hogy az Amerikában mérsékelt siker mellett már bemutatott Kick-Ass 2.-t újabb kalandok kövessék a vásznon is.
Ulrich Seidl munkásságát néhány éve szinte teljes egészében megismerhette a közönség, amikor csekély érdeklődés mellett szinte valamennyi filmje megfordult a magyar mozikban. A 2007 óta hallgató rendező most mindjárt egy trilógiát készített, igaz eredetileg nem annak szánta, de a Paradicsom végül háromfilmes hosszúságúra nyúlt, programot adva Cannes-nak, Velencének és Berlinnek, ahol az egyes epizódok versenyben szerepeltek (ez egyébként egy sajátos Guinness-rekord is). A Szerelmet a feketepiacról után most a második, Velencében díjazott rész, A Hit Paradicsoma érte el a mozikat. A történetben egy mélyen vallásos nő testi és pszichikai önsanyargatásnak teszi ki magát a tiszta élet és megtisztulás érdekében. Vakbuzgó mindennapjait mozgássérült, vallását tekintve muszlim férje váratlan hazatérése változtatja meg. A keresztény nő számára az élet csak ezután adja az igazi kihívást és feladatot.