– Bár az eső közbeszólt, hogy érezte magát a győri Voices of 2014 koncerten?
– Győr csodálatos élmény volt, először voltam Magyarországon, bár mindig is szerettem volna eljönni ide. Igazi meglepetést jelentett az itt-tartózkodás, a zenekar, a Győri Filharmonikusok nagyszerű volt, a szervezés pedig hibátlan. Egyszerűen otthon éreztem magam. Mindig nagyszerű érzés, amikor olyan helyet találunk, ahol otthon érezhetjük magunkat, hiszen ez nem gyakran történik meg.
– A repertoárja gazdag koncertdarabokban, dalokban, nemcsak operákban, sőt, önhöz köthető Kurtág György Colinda–Baladájának ősbemutatója is. Ezt tudatosan alakította így?
– Természetes, hogy nem csak operákat éneklek, szükség van a koncertrepertoárra, a canzonákra, vagy azokra a dalokra is, amelyeket például a Három tenorból ismer a közönség.
– Egy évvel az első szereplése után már megnyerte az Operaliát. Könnyen indult a karrierje.
– Igen, a kolozsvári Magyar Operában debütáltam 2009-ben, nem sokkal később a kolozsvári Román Operában is felléptem, a nemzetközi pályafutásom pedig 2010-ben Rómában kezdődött, ahol Alfredót énekeltem a Traviatában. Ezután Szöulban megnyertem egy operaversenyt, amivel tulajdonképpen magasabb szintre léptem a rangsorban. Természetesen a legnagyobb lökést az Operalia adta, ami a legfontosabb állomás volt a pályámon. Nemcsak az első díj miatt, hanem azért is, mert ezen a versenyen ott vannak a világ vezető operaházainak a főigazgatói, így aztán azonnal kinyílt előttem a világ. Ezzel egy csapásra a legmagasabb szintre kerültem. Azóta mindenhol ismernek és elismernek engem. Természetesen nagyon örültem, hogy a zsűri nekem ítélte az első díjat, de amikor a közönségdíjat is megkaptam, úgy éreztem, ez az igazi elismerés.– Mik a tervei a közeljövőre nézve?
– Az év végén Bellini Az alvajáró című operájából Elvino szerepét éneklem Frankfurtban, amit azért is szeretnek a tenorok, mert színtiszta bel canto, gyönyörű dallamokkal, ahol igazán megmutathatja az énekes, milyen hangszíne és technikája van. Januárban Párizsban a Bastille Operában debütálok az első Mozart-szerepemmel, a Don Ottavióval a Don Giovanniból. Operaénekesi pályafutásom elmúlt öt évében minden esztendőben több szerepben is debütáltam. Aztán visszamegyek Tel-Avivba, hiszen ott már voltam a Szerelmi bájital Nemorino szerepével, majd a hamburgi Staatsoperben Alfredót játszom. Nyáron Rigolettót éneklek egy francia fesztiválon, ahol már szerepeltem a Traviatával három évvel ezelőtt, majd szeretném a Lammermoori Luciát is elénekelni. Aztán meglátjuk, mi jön még.