Ki gondolta volna az ezerszer áldott (vagy épp szidott) hatvanas-hetvenes években, hogy a százezrek kedvence Illés zenekar – megfogyva bár, de törve nem – épp egyik kultikus helyszínükön, a Fővárosi Művelődési Ház (FMH) azóta átalakított színháztermében fog majd megemlékezni ötvenéves jubileumáról? Megfogyva, hiszen már két muzsikusa is az égi zenekarban teljesít szolgálatot. Ám Szörényi Levente és Szabolcs, valamint „Szörényi-Bródy\" mint harmadik testvér, arcán az elégedettség kifejezésével nyugtázza életművének fiatalok és kevésbé fiatalok által végbement reinkarnálódását.
E követők zenei alázatukban és a szerzők iránti megbecsülés tekintetében szerencsére messze állnak a trónkövetelők mohó siserahadától – ők tiszteletre méltó módon, „mindössze\" zenéjükkel kívánják kifejezésre juttatni érzelmeiket. S teszik mindezt a hálás nagyérdemű szűnni nem akaró ovációja mellett. Csakúgy, mint a már említett, ezerszer áldott (vagy épp szidott) hatvanas-hetvenes években...
Negyvenhét emblematikus Illés-dal – hiába közhely, akkor is igaz: ha tőlünk nyugatabbra, a vasfüggönyön túl születik, ma egytől egyig világsláger – némi átfedéssel öleli át ezt a maga hét esztendejéhez képest óriási életművet. „Imádom a tehetséges fiatalokat\" – jelenti ki széles mosoly kíséretében Szörényi Levente az átszerelési szünetben. És ezzel kár lenne vitatkozni. A hat zenekar plusz egy szólista, ha nem is karon ülő, de a hetedik ikszüket közelítő „főhősökhöz\" (copyright: Gittinger Tibor klubvezető) mérten mindenképpen fiatalok.
Három zenekar három igencsak fiatal női, és nem mellesleg csodás énekhang-tulajdonosa az est fénypontját jelenti. A Kistemplomos Lovagok formáció templomi kórusokban szocializálódott vokalistája az Elmúlt egy év duettjével nem csak a közönség, de a szerző elismerését is kivívja. Koncz Zsuzsa erőteljes, rockos jellegű „magyar hangjaként\" Angyal Niki (ILLfon GT) kápráztat el, míg az ABSZ-es Ruf Szilvi a maga szerény, visszafogott, szép színezetű, egyéni orgánuma kelt jólesően szorongató érzéseket a mellkasban. Emellett persze az „apazenekarok\" is kitesznek magukért: itt a bizonyíték, hogy a huszonegyedik században is lehet „illésül\", saját egyéniségük hozzáadásával muzsikálni. Méghozzá magas színvonalon.