Óriási sikert arattak a magyar startupok Texasban

Kiemelt érdeklődés mellett mutatkoztak be a magyar startupok Amerika legfontosabb interaktív fesztiválján.

Grund
2015. 03. 16. 18:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az SXSW fesztivált 22. alkalommal rendezik meg az egyesült államokbeli Austinban, ahol öt magyar vállalkozásnak is lehetősége nyílik az iparág befektetőivel és a nemzetközi szakmai médiumokkal való kapcsolatépítésre. Az ötnapos eseményen, ahol 80 országból a világ legizgalmasabb startup cégei mutatkoznak be, hazánkat öt cég képviselte.

A Sbrick: olyan legókockát fejlesztett ki, amellyel telefonos alkalmazás segítségével lehet különböző épített járgányokat irányítani.

Brewie a most divatos kézműves sörkultúrában látta a kihívást, ki is fejlesztette az automatizált otthoni sörfőzőgépüket.

Viselhető szenzorhálózattal a test mozgása már térben is leképezhető, elemezhető, sőt akár fejleszthető is – ez a háromdimenziós mozgásérzékelő a Notch csapatának munkáját dicséri. A neuromarketing területén hozhat áttörést a Synetiq szoftvere, amely az eeg-fejpántot viselő felhasználók érzelmeiről ad pontos képet. A Vidzor pedig a videózást és televíziózást forradalmasíthatja, az interaktív videóban a felhasználó választásán múlik a folytatás, sőt még a döntésekről statisztikát is készít.

A pályázatokat háromtagú szakmai zsűri bírálta el, amelynek tagja volt Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezető igazgatója, Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója és Fehér Gyula, a Ustream társalapítója és technológiai vezetője. A Design Terminál a nyertes cégek utazási és szállási költségeinek térítésén túl a felkészülésben is a vállalkozások segítségére volt.

 

„A Synetiq médiacégeket szolgál ki neuromarketing érzelemkutatásokkal így az SXSW, mint a világ egyik legnagyobb média-tech eseménye, a lehető legjobb helyszín a nemzetközi bemutatkozásra. A világ összes, új technológiákra nyitott médiaszakembere jelen lesz Austinban és az utunk egyik célja a potenciális partnerekkel való találkozás és technológiánk bemutatása” – fejtette ki tapasztalatát Ottlik Dávid, a Synetiq társalapítója és ügyvezetője.

A Design Terminál által szervezett programokon közel négyszázan vettek részt, amivel az elmúlt idők egyik legsikeresebb gazdasági promóciós eseményévé vált ez az amerikai bemutatkozás.

Az elmúlt évben a Design Terminál támogatásával több ígéretes hazai vállalkozás jutott ki olyan nemzetközi szakkiállításokra és vásárokra, mint a New York-i Northside Festival, a London Fashion Week vagy a Design Days Dubai. Utóbbin a Design Terminál mentorprogramjában részt vevő Position Collective is bemutatkozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.