Az SXSW fesztivált 22. alkalommal rendezik meg az egyesült államokbeli Austinban, ahol öt magyar vállalkozásnak is lehetősége nyílik az iparág befektetőivel és a nemzetközi szakmai médiumokkal való kapcsolatépítésre. Az ötnapos eseményen, ahol 80 országból a világ legizgalmasabb startup cégei mutatkoznak be, hazánkat öt cég képviselte.
A Sbrick: olyan legókockát fejlesztett ki, amellyel telefonos alkalmazás segítségével lehet különböző épített járgányokat irányítani.
A Brewie a most divatos kézműves sörkultúrában látta a kihívást, ki is fejlesztette az automatizált otthoni sörfőzőgépüket.
Viselhető szenzorhálózattal a test mozgása már térben is leképezhető, elemezhető, sőt akár fejleszthető is – ez a háromdimenziós mozgásérzékelő a Notch csapatának munkáját dicséri. A neuromarketing területén hozhat áttörést a Synetiq szoftvere, amely az eeg-fejpántot viselő felhasználók érzelmeiről ad pontos képet. A Vidzor pedig a videózást és televíziózást forradalmasíthatja, az interaktív videóban a felhasználó választásán múlik a folytatás, sőt még a döntésekről statisztikát is készít.
A pályázatokat háromtagú szakmai zsűri bírálta el, amelynek tagja volt Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezető igazgatója, Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója és Fehér Gyula, a Ustream társalapítója és technológiai vezetője. A Design Terminál a nyertes cégek utazási és szállási költségeinek térítésén túl a felkészülésben is a vállalkozások segítségére volt.
„A Synetiq médiacégeket szolgál ki neuromarketing érzelemkutatásokkal így az SXSW, mint a világ egyik legnagyobb média-tech eseménye, a lehető legjobb helyszín a nemzetközi bemutatkozásra. A világ összes, új technológiákra nyitott médiaszakembere jelen lesz Austinban és az utunk egyik célja a potenciális partnerekkel való találkozás és technológiánk bemutatása” – fejtette ki tapasztalatát Ottlik Dávid, a Synetiq társalapítója és ügyvezetője.
A Design Terminál által szervezett programokon közel négyszázan vettek részt, amivel az elmúlt idők egyik legsikeresebb gazdasági promóciós eseményévé vált ez az amerikai bemutatkozás.
Az elmúlt évben a Design Terminál támogatásával több ígéretes hazai vállalkozás jutott ki olyan nemzetközi szakkiállításokra és vásárokra, mint a New York-i Northside Festival, a London Fashion Week vagy a Design Days Dubai. Utóbbin a Design Terminál mentorprogramjában részt vevő Position Collective is bemutatkozik.