– Felállította a kertjében a Másik Magyarország kiállítás négyfalú házát?
– Volt egy ilyen tervem, de nem raktuk össze, most is darabokban van. Egy részét a fészerben, a másik felét a padláson tároljuk. Persze össze lehetne szerelni, és nemcsak Mezőszemerén, hanem a világ bármely táján.
– Mit gondol, a háznak melyik oldala a legjellemzőbb ma Mezőszemerére?
– Mindegyik. A falusi társadalom is ugyanolyan bonyolult, mint egy város. Hiszen itt is megtalálható az uzsorás által kizsigerelt, többgyerekes cigány asszony is a bomladozó vályogviskójában. Aztán itt lakik maga az uzsorás is, a lila villájában, itt él, fehérre meszelt falak között a parasztasszony is, ahogy a szocializmusban szocializálódott férfi is, a kockaházában. Az köti össze őket, hogy mindegyikük ablakával történik valami. Vagy belőnek rajta, vagy kővel dobják be. Természetesen ez így valóságban túl sűrített lenne, mindez művészi kifejezés eszköze.
– A magyar vidék kapcsán két dolgot toposszerűen szoktak emlegetni. Az egyik „az utolsó óra”, amikor már ugye „üvölteni” vagy „sokkolni” kell. Az ön művei azonban, hiába beszélünk lövésről vagy kődobálásról, nem sokkolnak. Erőteljesebben van bennük jelen az irónia és az együttérzés.
– Széplaky Gerda művészettörténész, aki a kiállítás katalógusának a szövegét írta, nevezte melankolikus szépségnek a képeim hangulatát, amelyekben egyre erősebben jelenik meg a vizuális költőiség. Egyre kevesebb szocioelemmel dolgozom, a kiállított képek inkább mélyebbek, filozofikusabbak, mint korábban. Törekszem arra, hogy azokat az élményeket jelenítsem meg a vásznon, amelyeket én ezen a tájon járva, élve szedtem föl.
– A kiállítás címe Kibillent táj. Mikor billent ki a táj?
– Mezőszemerén él egy idős asszony, Szerén néni. A kiszámíthatatlan időjárásról beszélgettünk, és akkor mondta, hogy megbolondult a világ, már a Föld is forog összevissza. Zseniálisan találó megjegyzés. Valóban kibillent a táj, a vidék a saját életéből. Korábban, a Mélyszántás című kiállításom címének is volt egy olyan olvasata, hogy felszínre kerül valami olyasmi a szántás során, amit egyébként nem szoktak észrevenni az emberek.