Kósa Ferenc a fotózásban volt igazán szabad

A Cannes-ban is díjazott filmrendező, Kósa Ferenc fotográfiáiból nyílik kiállítás Hódmezővásárhelyen.

Grund
2015. 06. 05. 17:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárlat anyagát bemutató pénteki sajtótájékoztatón a fotóművész úgy fogalmazott, hogy a filmrendezői munkához természetszerűleg hozzátartozik az írás és a fotográfia, a „képalkotás mestersége”. A Tízezer nap című diplomafilmjéért az 1967-es cannes-i filmfesztivál legjobb rendezés díját elnyerő művész elmondta, pályafutása úgy alakult, hogy állandó harcban állt a korabeli hatalommal. Élete nem nyilvános, titkos része volt a fotózás, ebben érezte igazán szabadnak magát.

Kósa Ferenc szerint az ember a természet része, testvére a földnek, a fáknak, a csillagoknak. A fényképezést ezért intim folyamatnak tartja, képei így nemcsak arról szólnak, amit látott, hanem arról is, amit ott és abban a pillanatban érzett. A művész sok ezer fotóból úgy válogatta ki a kiállításon szereplő háromszáz harmóniát, finomságot sugalló képet, hogy azok méltóak legyenek az egykori református ógimnázium fehér falaihoz.

A rendező elmondta, filmjeit több mint ötven országban mutatták be, ezekre az utakra magával vitte fényképezőgépét és megörökítette a körülötte levő világot. A látogatók így a tárlaton Magyarországtól, Erdélytől elindulva bejárhatják az egész földkerekséget: Európát, Japánt, Ázsiát, Afrikát, Dél-Amerikát, Észak-Amerikát és a Biblia tájait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.