A teremtő, tápláló anya alakjának szentelt kiállítás nyílt szerdán a milánói Palazzo Reale termeiben a 2015-ös expo témájához, a világ táplálásához kapcsolódóan.
A La Grande Madre (A nagy anya) című tárlatra Massimiliano Gioni kurátor, a rendezvény ötletgazdája és létrehozója, a Nicola Trussardi Alapítvány művészeti igazgatója a 20. század csaknem 140 világhírű művészének több mint 400 művét válogatta ki.
Az alkotók háromnegyede nő, a tárlaton többek között Frida Kahlo, Cindy Sherman, Yoko Ono, Louise Bourgeois és Dora Maar művei láthatók.
A kiállítás az anya alakjának ábrázolásán át végigkíséri a test és a szexualitás szabadságért, a politikai és gazdasági jogokért vívott harcot a futurista avantgárd, a dadaizmus és a szürrealizmus irányzatától kezdve az 1970-es és 1990-es évek feminista művészetéig.
„Nem csodaszép Madonnák és sztereotip anyaábrázolások galériáját rendeztük be, sokkal inkább a 20. század egy teljesebb történetét szeretnénk bemutatni” – magyarázta Gioni az MTI beszámolója szerint.
Az már az AFP képeiből derül ki, hogy néhány olyan műalkotás is szerepel a tárlaton, amely csak erős képzelettel köthető a teremtő, tápláló anyasághoz. Ilyen a dadaizmus egyik alapítója, Marcel Duchamp piszoárja, amely Kút, illetve Forrás néven ismert.
Helyet kapott a kiállításon a jamaikai Nari Ward egy örökzöld gospel címét idéző, Amazing Grace (Csodás kegyelem) című installációja is, ami használt babakocsik és széttaposott tűzoltócsövek halmazából készült – 2007-ben a bécsi Modern Művészeti Múzeum Álom és rémálom című tárlatán indokoltan szerepelt.
A november 15-ig megtekinthető La Grande Madre a milánói világkiállítással párhuzamosan megrendezett, több mint 230 ezer látogatót vonzó, júliusban bezárt Leonardo-kiállítást követi.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!