A műsor első felének összeállítása egy szomorú zenetörténeti eseményre fókuszál: Manon Gropius, Mahler özvegyének lánya fiatalon bekövetkezett halálára. Beethoven lírai darabja, az F-dúr románc vezeti be az estét, majd jön Berg Hegedűversenye, amely az Egy angyal emlékére alcímet viseli.
Ez arra utal, hogy a legendásan szép és elbűvölő lánynak, Manon Gropiusnak szánták az 1934-es Salzburgi ünnepi játékokon bemutatott Max Reinhardt és Hugo von Hofmannstahl által átdoglozott Calderón-darab, A világ nagy színháza előadásában az első angyal szerepét, azonban mostohaapja, az ekkor Almával élő Franz Werfel megtiltotta Manonnak a fellépést.
Egy évvel később Manon már nem élt, és ez sokkolta a kor számos művészét, köztük az éppen egy hegedűversenyen dolgozó Alban Berget is.
A Bartók-mű ehhez való párosítása már csak asszociáció, Juditban ugyanis a Concerto Budapest vezetője, Keller András hegedűművész-karmester ugyanazt a tisztaságot, naivitást és angyali karaktert véli felfedezni, mint amit Manon képviselt. Berg hegedűversenyének szólóját a Kossuth-díjas Baráti Kristóf játssza, A kékszakállú herceg várában az ugyancsak Kossuth-díjas Rost Andrea debütál Judit szerepében, partnere pedig a szentpétervári születésű basszus, Mikhail Petrenko lesz, aki a herceg szerepét idén januárban a New York-i Metropolitan Operában szólaltatta meg.