Hegedűverseny egy angyal emlékére

Három sztárvendéggel lép fel kétszer egymás után a Concerto Budapest a Zeneakadémián.

2015. 09. 25. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A műsor első felének összeállítása egy szomorú zenetörténeti eseményre fókuszál: Manon Gropius, Mahler özvegyének lánya fiatalon bekövetkezett halálára. Beethoven lírai darabja, az F-dúr románc vezeti be az estét, majd jön Berg Hegedűversenye, amely az Egy angyal emlékére alcímet viseli.

Ez arra utal, hogy a legendásan szép és elbűvölő lánynak, Manon Gropiusnak szánták az 1934-es Salzburgi ünnepi játékokon bemutatott Max Reinhardt és Hugo von Hofmannstahl által átdoglozott Calderón-darab, A világ nagy színháza előadásában az első angyal szerepét, azonban mostohaapja, az ekkor Almával élő Franz Werfel megtiltotta Manonnak a fellépést.

Egy évvel később Manon már nem élt, és ez sokkolta a kor számos művészét, köztük az éppen egy hegedűversenyen dolgozó Alban Berget is.

A Bartók-mű ehhez való párosítása már csak asszociáció, Juditban ugyanis a Concerto Budapest vezetője, Keller András hegedűművész-karmester ugyanazt a tisztaságot, naivitást és angyali karaktert véli felfedezni, mint amit Manon képviselt. Berg hegedűversenyének szólóját a Kossuth-díjas Baráti Kristóf játssza, A kékszakállú herceg várában az ugyancsak Kossuth-díjas Rost Andrea debütál Judit szerepében, partnere pedig a szentpétervári születésű basszus, Mikhail Petrenko lesz, aki a herceg szerepét idén januárban a New York-i Metropolitan Operában szólaltatta meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.