A Nyugati mögé kerülhet a Liget-projekt?

Kisebb lenne, így olcsóbb, és megmaradhatna a Városliget zöldje.

MNO
2015. 10. 06. 10:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két korábbi eseményt is számba vesz a lap az esetleges átkerüléssel kapcsolatban: egyrészt a Miniszterelnökséget vezető Lázár János augusztusban dobta be a Városliget megújításáról szóló vitába a Nyugati pályaudvar mellett futó Podmaniczky utca vasút felé eső oldalának hasznosítását:

Meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a Nyugati pályaudvar és a Liget a Podmaniczky út vonalában hogyan köthető össze egy nagy zöldterülettel, hogy ne csak megmaradjanak, hanem nőjenek a zöldfelületek a városban.

Másrészt értelmezésük szerint Lázár továbbment, mikor múlt héten azt mondta, nemzeti infrastruktúra-fejlesztési programot kellene indítani, különös tekintettel Budapestre, ahol szimbolikus értékű gigaberuházásokra lenne szükség.

A napilap szerint a két párhuzamosan futó gondolat most Demján Sándor nagyvállalkozó elképzelésében ért össze. A Népszabadság birtokába jutott számításokból kiderül, hogy a Liget-projekt mellett futó, azt esetleg részben vagy akár egészben kiváltó beruházás valamivel több mint 55 milliárd forintból kihozható. A múzeumi negyed így jóval kisebb lenne, viszont sokkal kevesebbe kerülne, és megmaradhatna a Városliget zöldje.

A Népszava úgy tudja, hogy ez nem a nagyvállalkozó ötlete, viszont teljesen egyetért vele. Forrásaink szerint ez egy Orbán-féle elgondolás, amelyet Finta József építész tervezett meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.