Két korábbi eseményt is számba vesz a lap az esetleges átkerüléssel kapcsolatban: egyrészt a Miniszterelnökséget vezető Lázár János augusztusban dobta be a Városliget megújításáról szóló vitába a Nyugati pályaudvar mellett futó Podmaniczky utca vasút felé eső oldalának hasznosítását:
Meg kell vizsgálni annak a lehetőségét, hogy a Nyugati pályaudvar és a Liget a Podmaniczky út vonalában hogyan köthető össze egy nagy zöldterülettel, hogy ne csak megmaradjanak, hanem nőjenek a zöldfelületek a városban.
Másrészt értelmezésük szerint Lázár továbbment, mikor múlt héten azt mondta, nemzeti infrastruktúra-fejlesztési programot kellene indítani, különös tekintettel Budapestre, ahol szimbolikus értékű gigaberuházásokra lenne szükség.
A napilap szerint a két párhuzamosan futó gondolat most Demján Sándor nagyvállalkozó elképzelésében ért össze. A Népszabadság birtokába jutott számításokból kiderül, hogy a Liget-projekt mellett futó, azt esetleg részben vagy akár egészben kiváltó beruházás valamivel több mint 55 milliárd forintból kihozható. A múzeumi negyed így jóval kisebb lenne, viszont sokkal kevesebbe kerülne, és megmaradhatna a Városliget zöldje.
A Népszava úgy tudja, hogy ez nem a nagyvállalkozó ötlete, viszont teljesen egyetért vele. Forrásaink szerint ez egy Orbán-féle elgondolás, amelyet Finta József építész tervezett meg.