A kiállítást Szemadám György Munkácsy Mihály-díjas festőművész nyitotta meg. Méltatásában némi kritikát is megfogalmazott: mint mondta, nincs olyan kép, amelyben felfedezné Szarka Hajnalka mestereinek ecsetvonásait, és az anatómiai pontosság sem köszön vissza az alkotásokon.
Ugyanakkor arról is beszélt: a festő életművének két végpontját jelentik a korábbi lebegő, áttetsző, akvarelles-kékes álomvilág nagyméretű alkotásai, illetve új képei, a kisebb, négyzet alakú művei, ahol a föld a maga repedezettségével jelenik meg, és nagyon konkrét, kitapintható, rurális, rusztikus világot sugároz. A két végpontot pedig összekötik a fel-felbukkanó emberalakok: új képei a figurális és nonfiguratív elemek montázsai, fej- és arcformák tűnnek fel, az ember óhatatlanul is mélyebben bevonódik a kép szemlélésébe. Mint mondta: ez a repedezett felület, az anyagkezelés egy további fejlődési úthoz vezethet majd.
„Magam is azt gondolom, hogy ezt az irányt viszem tovább” – mondta el később nekünk a festő. Hozzátette: élete illusztrációi ezek a festmények; amikor a mindennapi élmények, történések vagy korábbi emlékek feltörnek, olyankor áll neki festeni. Reméli azért, hogy nem lesz ettől a mindennapok rabja, hiszen például a keresztény témájú festmények mégiscsak egy felülemelkedettebb témát közvetítenek.
Mint fogalmazott, az új festményeiben van némi stílusszínesség a többi kortárs művészekhez képest, de nem érzi, hogy a technikán túl komolyabb váltás történt volna, ahogy a kiállítást megnyitó Szemadám György mondta. Bár Szemadám szerint Szarka Hajnalka egykori mesterei – Bráda Tibor, Szabados Árpád és Patai László – sem fedezhetők fel a festő alkotásaiban, az alkotó ezt árnyalta: szerinte különösen a korábbi akvarelljeiben erősen visszaköszönnek ezek a hatások. Szarka egyébként sok egyéb mellett tagja például az igen szűk körű Magyar Vízfestők Társaságának is.
Bár a színvilág teljesen hangulatszerű, minden festmény valamelyest megtervezett alkotás. A kék szín dominanciája szándékos, nemcsak a lebegő, légies, égi elvágyódást jelképezi, hanem emellett a kéknek van a legtöbb – több tízezer – árnyalata is.