Történetének legnagyobb fesztiválját rendezi az operaház a hónap második felében: a Shakespeare 400+ fesztiválon tizenhét különböző adaptációt láthatunk. A Shakespeare-évadot záró programsorozat május 17. és június 2. között zajlik.
Purcell Tündérkirálynőjével indul a sor május 18-án az Erkel Színházban, a mű eredetileg „semi-opera”, vagyis Shakespeare Szentivánéji álmának előadásához készült zeneszámok sora, amelyek a próza nélkül nem adnak ki önálló történetet. Almási-Tóth András rendező most a próza elhagyásával operaként közelíti meg a művet, és a zeneszámokat egyedi történetbe illeszti. Kiemelkedik még a kínálatból Thomas Ades tizenkét évvel ezelőtt komponált A vihar című operája, amelyet a New York Times az utóbbi évek egyik legihletettebb, legmerészebb és legszemélyesebb operai művének nevezett. Ezt a művet május 21-én láthatjuk először Magyarországon Halász Péter vezényletével, Ludger Engels vezényletével. Ismét műsorra tűzik például Reimann Learjét, amelynek év eleji bemutatójáról lapunk is beszámolt, és egy igazi csemege is vendégszerepel az Erkel Színházban: Wolf-Ferrari Sly című műve.
Bellini Capuletek és Montague-k című műve hangversenyszerűen szólal meg. A Vashegyi György által vezényelt előadásban a Dohnányi zenekart és a Nemzeti Énekkart hallhatjuk. Élő hanglemezfelvétel készül Szokolay Hamletjéből is, Kovács János irányításával, a Zeneakadémián pedig Britten Szentivánéji álom című műve szerepel az egyetem növendékeinek közreműködésével, de lesz Falstaff, Macbeth és Otello is. Zárásként június 2-án Bryn Terfel ad áriaestet az Operaházban, de a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekarának Shakespeare-hez kötődő szimfonikus nagy koncertjét is az Andrássy úton hallhatjuk május 30-án Arthur Fagen vezényletével.