Akár az üzekedő ösztönlények alternatívája is lehet

Oltári csajok című, saját gyártású, romantikus teleregényével saját magát is kineveti az RTL.

Ficsor Benedek
2017. 11. 07. 16:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az RTL saját gyártású sorozatai eddig ügyesen elkerülték a valódi emberi érzelmeket. A Barátok közt papírmasé világa, az Éjjel-nappal Budapest zsigeri brutalitása, a Válótársak jóval a magyar valóság fölé belőtt luxuséletérzése vagy A mi kis falunk burleszkszerű idiotizmusa után ezért is tűnik merész vállalásnak az Oltári csajok című, új magyar teleregény. A sorozat hangulatában, történetében és karaktereiben is eltér az eddigi produkcióktól, s bár talán éppen ezért került az RTL 2-re, így is figyelemre méltó, hogy egy egészen emberi hangvételű szappanoperát állítanak versenybe az anyacsatornán futó Konyhafőnök című főzős realityvel és a már említett Éjjel-nappal Budapesttel.

Az Oltári csajok egy édes-bús romantikus dráma, amelynek alaphelyzetét látva akár még Csehov is eszünkbe juthatna, ha nem volna bornírt a párhuzam. A történet három nővérről, a három Erdész lányról, Angéláról, Hajnalról és Pirosról szól, akik a szerelmet és mindenekelőtt önmagukat keresik a világban. Nemrég érkeztek a fővárosba Gödöllőről, amit az alkotók jókora ugrásnak igyekeznek beállítani, ezzel is érzékeltetve, hogy a lányok naivabbak, érzékenyebbek és törékenyebbek az elfásult, kiégett budapesti fiataloknál. Ezt persze jókora fricskának is érthetjük, mintha az RTL így ironizálna saját produkcióin, amelyek éppen ezeket a kiégett, valódi érzelmekre képtelen embereket mutatják be napi rendszerességgel.

Csakhogy a romlatlanság nem kifizetődő, pláne, ha száz epizódot kell megtölteni érzelemmel. Hiszen a boldog családok, mint tudjuk, mind egyformák, és az egyformaságból nem lesz sztori, így az Erdész lányok életét is gyorsan felborítja egy tragédia. Hajnal (Hartai Petra) eljegyzésével indulunk, a jóképű szívtiprónak beállított Márk (Jaskó Bálint) kéri meg a középső lány kezét, ám alig egy nappal az ünnepélyes esemény után már ágyba is bújik Angélával (Horváth Sisa Anna). Hajnal felfedezi, hogy vőlegénye megcsalta – bár arról fogalma sincs, hogy éppen a nővérével –, és szakít a csalfa Márkkal. S ha ez még nem lenne elég, a faképnél hagyott vőlegény legjobb barátja, János (Dér Zsolt) segítségével igyekszik visszaszerezni a lányt, anélkül, hogy tudna róla, János fülig szerelmes Hajnalba.

A készítők azonban csavartak egyet a virtigli szappanopera forgatókönyvön. Felbukkan ugyanis egy jólelkű és dúsgazdag nagynéni, Tünde (Hűvösvölgyi Ildikó), aki a házasulandó Hajnalra hagy egy jókora birtokot kastéllyal. A lány azonban nem házasodik, így a nővérek számító mostohaapja, Béla (Dózsa Zoltán) versenyt hirdet: azé lesz a vagyon, aki előbb áll az oltár elé.

A Barátok közt egykori producere, Kalamár Tamás felügyelte sorozat persze nem a történet egyedisége miatt tűnik üde színfoltnak a kereskedelmi tévés kínálatban. Sokkal inkább a természetes bája okán, ami feledtet minden ügyetlenséget, és ezért még hálásak is lehetünk nézőként. Hiszen így hiába hangoznak el tökéletesen életidegen párbeszédek, hiába túl nagy kihívás néhány színésznek hitelesen megalkotnia a karakterét, és hiába tűnnek esetenként erőltetettnek a fordulatok, az Oltári csajok mégis kellemes meglepetés. Üzekedő ösztönlények és falig vitt idiotizmus helyett jó érzés valódinak tűnő érzelmeket látni egy kereskedelmi csatornán.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.