Neelie Kroes hétfőn a reklámadót bírálta és úgy értékelte, továbbra is veszélyben van a média szabadsága Magyarországon. Gulyás Gergely válaszában kitért mind a reklámadót ért kritikára, az RTL-lel vagy a Klubrádióval kapcsolatos kérdésekre, de a kormány médiapolitikájára vagy a politikai hirdetések szabályozására is.
Egyetértett az uniós biztossal abban, hogy a szabad és sokszínű média a szabad társadalom egyik alapköve, közölte ugyanakkor, hogy „a magyarországi média szabad és sokszínű, a magyar társadalom pedig szintén szabad”.
Emlékeztetett többek közt arra, hogy a reklámadó bevezetését többéves vita előzte meg, és úgy ítélte meg: az ügy közteher-viselési kérdés, amelyből azoknak is ki kell venniük a részüket, akik korábban extraprofitot termeltek.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a blogbejegyzésben említett RTL a reklámadó bevezetéséig nem foglalkozott kiemelten politikai kérdésekkel, híradójában túlnyomórészt bulvárhírek szerepeltek, ezért is tartja érthetetlennek a „politikai bosszú” vádját. Hozzáfűzte: a reklámadó bevezetése óta viszont a csatorna a médiaetikai elveket figyelmen kívül hagyva rágalmazza a kormányzatot, amely Gulyás Gergely szerint „aligha szolgálja a demokratikus nyilvánosság ethoszát”.
Előítéletesnek tartotta annak sugallását, hogy a reklámadó a külföldi tulajdonú vállalatokkal szembeni fellépés lenne, mert, mint írta, a magyar médiapiacon a rendszerváltozás óta erőteljes a külföldi jelenlét.
Neelie Kroes azon megállapítására, miszerint a kormány médiapolitikája „szembemegy az Európai Unió értékeivel”, Gulyás Gergely úgy felelt: jó lenne tudni, pontosan mely értékekre gondolt. Emlékeztetett: az unió megállapításai nyomán több ízben módosult már a magyar médiaszabályozás. A médiahatóságot ért újbóli kritikára válaszul azt írta: az Európa Tanács főtitkára személyesen fogalmazta meg, hogy elégedett azzal a 2013-as módosítással, amely a médiahatóság elnökének kinevezési szabályait érintette, ezt követően pedig az unió is lezárta a médiaszabályozás kérdését – emlékeztetett.