Így fogyasztja a magyar a médiát

Beérkeztek a piaci vélemények az over-the-top tartalomszolgáltatásokról.

MTI
2015. 06. 19. 9:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenöt iparági vélemény érkezett a Magyarországon működő legnagyobb hírközlési és médiaszolgáltatóktól, készülékgyártóktól, érdekvédelmi szervezetektől és szakértőktől arra a nyilvános konzultációs felhívásra és a kapcsolódó téma-összefoglaló hatósági anyagra, amelyet tavaly novemberben tett közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.

Az interneten elérhető, korábban csak a televízió képernyőjén nézhető médiatartalmak az NMHH közlése szerint átírják az eddigi hagyományos médiafogyasztási szokásokat, a változó piaci környezet pedig kiegyensúlyozott szabályozást igényel. Emiatt a hatóság tavaly novemberben nyilvános konzultáció keretében, a szakma bevonásával 12 pontban keresett válaszokat az online tartalomszolgáltatások médiarendszerre gyakorolt hatásairól annak érdekében, hogy azonosítsa azokat a területeket, ahol a jogalkotónak, illetve a jogalkalmazó hatóságnak is feladata lehet a jövőben.

A válaszadók szinte mindannyian úgy vélték, hogy az OTT-tartalomszolgáltatások középtávon nem fogják helyettesíteni, illetve kiváltani a hagyományos műsorterjesztők által kínált szolgáltatásokat. A piacra lépés korlátjaként említik a nyelvi és kulturális kérdéseket, a piac méretéből adódó limitált üzleti lehetőségeket, a fejlődést nem megfelelő ütemben követő jogi környezetet, valamint nem látják biztosítottnak az OTT-tartalomszolgáltatások nyújtásához szükséges műszaki feltételeket.

A szolgáltatók megoldásnak tartanák, ha a szabályozók engedélyeznék az internetszolgáltatók számára az új üzleti modellek, újszerű szerződéses feltételek kialakítását a fogyasztókkal, illetve az OTT-szolgáltatókkal. Az internethozzáférés-szolgáltatók szorgalmazzák, hogy legyen lehetőségük arra, hogy további díj ellenében garantált minőségű szolgáltatást nyújtsanak az arra igényt tartó tartalom- és alkalmazásszolgáltatók számára, mert a bevétel segítségével fenntarthatóvá válna a hálózat eddigi és további fejlesztése. A tartalomszolgáltatók üdvözölnék, ha az internethozzáférés-szolgáltatók nem korlátozhatnák a sávszélességet a potenciális versenytársakkal szemben.

Az Allegro Group, az Antenna Hungária Zrt., az Invitel Zrt., az Initiative of European Network Operators, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség, a Magyar Telekom Nyrt., a Microsoft Magyarország Kft., az M-RTL Zrt., a Nemzeti Műsorterjesztő Klaszter, a Telenor Magyarország Zrt., a TV2 Média Csoport Kft., a UPC Magyarország Kft., a Vodafone Magyarország Zrt., valamint Littvay István és Pataki Tamás hírközlési szakértő észrevételei alapul szolgálnak a hatóságnak ahhoz, hogy az uniós egyeztetések során az iparági szereplők véleményét is figyelembe véve képviselje a nemzeti álláspontot. A teljes összefoglaló az Over-the-top tartalomszolgáltatásról megtalálható az MNHH honlapján.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.