A legjobb dolog, ami az elmúlt három évben a tévében történt – lelkendezett a Fargo című sorozat második évada kapcsán Stephen King, a horror nagymestere. És még csak nem is túlzott, sőt, a Coen fivérek legendás filmje, az 1996-os Fargo univerzumát megidéző széria nem csak az elmúlt három év legjobbja lett. Erről immár a magyar közönség is megbizonyosodhat, hiszen a második évad február 8-án megérkezett az AMC-re.
Kevesen hittek benne, hogy a Fargóból sorozatot lehet csinálni. A Frances McDormand által játszott terhes rendőrnő története a Coen fivérek egyik legerősebb filmje lett, lehetetlennek tűnt tévében megismételni. De bejött. Igaz, a sorozat a filmhez csupán egyetlen ponton kapcsolódik, az alkotók inkább a hangulatot igyekeztek rekonstruálni. A véres, kellően értelmetlen bűnügy, a fekete humor és az emberi korlátoltság találkozása pedig a legszebb Coen-hagyományokat idézik. Ám ekkor jött az újabb kérdés, a második évad felülmúlhatja-e a zseniális elsőt?
Az új széria az első évadhoz képest majd\' harminc évvel, 1979-be viszi vissza a nézőt, és a tavaly vetített részekben gyakran felemlegetett Sioux Falls-i mészárlás történetét meséli el. Főhőse Lou Solverson minnesotai rendőrtiszt, az első évad főhősének apja, aki váratlanul a kansasi maffia és a helyi bűnszervezet háborújának kellős közepén találja magát. A kegyetlen leszámolásokkal tarkított harc azonban csak a felszín, a Fargo voltaképpen egy korszak lezárulásáról szól.
A hetvenes évek végével új idők jöttek el. Ahogy a Kansas City-beli maffia gazdasági óriásvállalatként bekebelezi a családi vállalkozásban üzemeltetett dakotai bűnszervezetet, kétségünk sem lehet, a világ visszavonhatatlanul megváltozott. Ideológiák és meggyőződések helyett immár a profit irányít mindent. A Fargo tehát napjaink társadalmi rendszerének gyökereihez megy vissza, és hiába az Egyesült Államok a helyszín, az üzenet általános érvényű.
És összetettebb a puszta üzletnél. Az évtized végével ugyanis még valami megváltozott: a nők szerepe. A Fargo voltaképpen a modern nőnek állít emléket. A rendőrtiszt körül felbukkanó asszonyok mind küzdenek valamivel: a maffiától kezdve a középszerűségen át a rákig. Harcukat pedig kénytelenek egyedül vívni, hiszen a világ már nem előzékeny velük szemben – és valószínűleg sosem volt az.