Minimum másfél milliárd forintba fog kerülni évente Habonyék új, ingyenes napilapja, a Lokál a Népszabadságnak nyilatkozó szakemberek szerint. Elmondásuk alapján a 16 oldalas, napi 150 ezer példányban megjelenő kiadvány nyomdaköltsége 400-500 millió forint, a nagyjából harmincfős szerkesztőség tagjainak és a kiadó cég alkalmazottainak bére és járulékai további kétszázmillió forint körül mozognak. Ehhez hozzáadódik még a terjesztési költség, a kiszállítás, az árusok fizetése, a fix pontokon kihelyezett polcok fenntartása, ez körülbelül félmilliárd forint. Ezenkívül pedig számolni kell még a beindításhoz elengedhetetlen jelentős marketingköltséggel is.
A teljes költséget a Nol.hu szerint a Lokált kiadó Modern Media Group (MMG) nagyrészt állami hirdetésekből fogja előteremteni, amelyeket már előre lekötöttek – a piaci hirdetésekkel egyetemben. Ugyanakkor – a TV2-vel szemben – a Lokál nem kap állami hitelt. A lap emlékeztet az Átlátszó által februárban megszerzett adatokra, amelyek szerint a 2015 májusában megjelent hetilap, a Lokál – a jövőben Lokál Extra –, a Lokál.hu, valamint a 888.hu – mindhárom az MMG tulajdona – öt hónap alatt csaknem 400 millió forintnyi állami hirdetést kapott.
A Népszabadság megkereste a Volánt, a MÁV-ot és a BKV-t is, hogy kiderítse, hogyan állnak a tárgyalások a Lokál terjesztésével kapcsolatban, illetve kell-e közbeszerzési eljárást indítani, de választ nem kaptak. A cikk mindenesetre emlékeztet arra, hogy a BKV tavaly nem hosszabbította meg a terjesztésről szóló szerződést a lapunkkal azonos tulajdoni körbe tartozó Metropollal, mondván, közbeszerzésen kell értékesítenie a területeit. Az erről szóló pályázati kiírás azóta sem jelent meg.
Ismeretes, a Lokál elindítását Keresztesi Péter, az MMG vezérigazgatója jelentette be a Media Hungary 2016 konferencián.