Habonyék Spédert támadják

Megjelent a napilappá alakult Lokál első száma. Tele van MVM-es anyagokkal.

Földi Bence
2016. 06. 06. 8:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Születésnap címmel írt vezércikket a megújult Lokálba Leitner Attila főszerkesztő, amelyben szót ejt arról, hogy napilappá alakult az orgánum, de Lokál Extraként a hetilap is megmarad. „Hosszú út vezetett idáig, hiszen egy új lap indulását rengeteg előkészület előzi meg” – írja a főszerkesztő, amelynek lapját Habony Árpád kormányközeli tanácsadó cége, a Modern Media Group Zrt. adja ki. Ugyanaz a cég, amely a 888.hu heccportált is üzemelteti G. Fodor Gábor – portrénk róla itt – vezetésével.

Az ingyenes napilap indulását egy hónapja jelentették be a Media Hungary konferencián – igaz, a versenytárs, a lapunkkal azonos tulajdoni körbe tartozó Metropol tudott róla –, az ott bemutatott dizájnhoz képest tovább módosult a megjelent lapszám. Naponta százötvenezer példánnyal árasztják el a fővárost, hogy bulvárba csomagolva adjanak át politikai üzeneteket a szavazóknak.

„KI AZ A SPÉDER ZOLTÁN, ÉS MIT AKAR A PÉNZÜNKKEL?”

– olvasható a friss Lokál címlapjának tetején, azaz Habonyék betámadták a kormányközeli üzletembert (erre volt példa korábban is: a 888.hu-n az Index offshore-hátterén keresztül rúgtak bele Spéder Zoltánba). A lap azt ígéri, segít megérteni, miért támadja Magyarország 29. leggazdagabb emberét Demján Sándor milliárdos és a bankszövetség is, de valójában csak azt sejteti, hogy Spéder takarékszövetkezeti vagyonból akarja kisegíteni az FHB Bankot.

A lapban a 888.hu-n is előszeretettel hirdető, ott PR-interjút megjelentető MVM Group két oldalt is vett arra, hogy üzeneteit eljuttassa a nagyérdeműhöz. Egy féloldalas hirdetése van az M4 Sportnak is, amely az Eb-közvetítését promotálta a kormányközeli lapban. Reklámozzák benne a Budapesti Nyári Fesztivált is, ezek mellett pedig körülbelül egyoldalnyi egyéb hirdetés van (vitamin, lépcsőlift, hallókészülék és hirdetési portál). Persze a Lokált továbbra is a bulvár élteti, van benne például enyhén homofób cím (Saját kolbászába harapott Lakatos Márk), a főanyag pedig a Titokban temették el Kiarát címet viseli.

A Jobbiknak is van ingyenes lapja

Hazai Pálya címmel indított kéthavilapot a Jobbik 2011-ben, a 16 oldalas újság honlapján ugyan tavaly őszi az utolsó „friss” lapszám, információink szerint továbbra is bedobálják a postaládákba a korábban metróaluljárókban is osztogatott újságot. A Hazai Pálya módszere is az, mint a Lokálé (bulvár közé rejtett politikai üzenet), ám ők felvállalják kiadóként is a lapot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.