Születésnap címmel írt vezércikket a megújult Lokálba Leitner Attila főszerkesztő, amelyben szót ejt arról, hogy napilappá alakult az orgánum, de Lokál Extraként a hetilap is megmarad. „Hosszú út vezetett idáig, hiszen egy új lap indulását rengeteg előkészület előzi meg” – írja a főszerkesztő, amelynek lapját Habony Árpád kormányközeli tanácsadó cége, a Modern Media Group Zrt. adja ki. Ugyanaz a cég, amely a 888.hu heccportált is üzemelteti G. Fodor Gábor – portrénk róla itt – vezetésével.
Az ingyenes napilap indulását egy hónapja jelentették be a Media Hungary konferencián – igaz, a versenytárs, a lapunkkal azonos tulajdoni körbe tartozó Metropol tudott róla –, az ott bemutatott dizájnhoz képest tovább módosult a megjelent lapszám. Naponta százötvenezer példánnyal árasztják el a fővárost, hogy bulvárba csomagolva adjanak át politikai üzeneteket a szavazóknak.
„KI AZ A SPÉDER ZOLTÁN, ÉS MIT AKAR A PÉNZÜNKKEL?”
– olvasható a friss Lokál címlapjának tetején, azaz Habonyék betámadták a kormányközeli üzletembert (erre volt példa korábban is: a 888.hu-n az Index offshore-hátterén keresztül rúgtak bele Spéder Zoltánba). A lap azt ígéri, segít megérteni, miért támadja Magyarország 29. leggazdagabb emberét Demján Sándor milliárdos és a bankszövetség is, de valójában csak azt sejteti, hogy Spéder takarékszövetkezeti vagyonból akarja kisegíteni az FHB Bankot.
A lapban a 888.hu-n is előszeretettel hirdető, ott PR-interjút megjelentető MVM Group két oldalt is vett arra, hogy üzeneteit eljuttassa a nagyérdeműhöz. Egy féloldalas hirdetése van az M4 Sportnak is, amely az Eb-közvetítését promotálta a kormányközeli lapban. Reklámozzák benne a Budapesti Nyári Fesztivált is, ezek mellett pedig körülbelül egyoldalnyi egyéb hirdetés van (vitamin, lépcsőlift, hallókészülék és hirdetési portál). Persze a Lokált továbbra is a bulvár élteti, van benne például enyhén homofób cím (Saját kolbászába harapott Lakatos Márk), a főanyag pedig a Titokban temették el Kiarát címet viseli.
A Jobbiknak is van ingyenes lapja
Hazai Pálya címmel indított kéthavilapot a Jobbik 2011-ben, a 16 oldalas újság honlapján ugyan tavaly őszi az utolsó „friss” lapszám, információink szerint továbbra is bedobálják a postaládákba a korábban metróaluljárókban is osztogatott újságot. A Hazai Pálya módszere is az, mint a Lokálé (bulvár közé rejtett politikai üzenet), ám ők felvállalják kiadóként is a lapot.