– Az elmúlt hét évben szinte megállás nélkül utaztatok. Hogy bírjátok a pihenést?
Eszter: – Most még nincs bennünk, hogy nagyon mennénk tovább. De előbb-utóbb mindig eljön az a pillanat, amikor úgy érezzük, hogy az itthoni örvény beszippant minket. Mintha a hátunkkal támasztanánk egy hatalmas, rendetlen ruhásszekrényt, hogy ki ne dőljön a sok ruha. Az utazás sokkal kevésbé hektikus. De azért igyekszünk az itthonlétbe is rendszert vinni, kialakítani valamiféle rutint.
András: – Vannak nyugalmas időszakaink, de amikor kiborul a szekrény, maga alá temet minket a rengeteg tennivaló, a filmes utómunka, a cégünk ügyei, a következő filmek előkészítése. Olyankor nagy megnyugvás felülni a repülőre. Még nem volt olyan, hogy ne sóhajtottunk volna megkönnyebbülten a felszálláskor.
Eszter: – Az utazások alatt többet vagyunk együtt hárman, mint itthon. A fiunk is olyankor a legkiegyensúlyozottabb.
– A folyamatos utazás mellett mást jelent számotokra az otthon?
András: – Sokszor kapjuk magunkat azon forgatás közben, hogy azt mondjuk, hazamegyünk, és ez abban a pillanatban a szállodát jelenti. De az igazi otthonunk a budapesti lakásunk.
Eszter: – Van egy hatalmas platánfa a társasház kertjében. Amikor kinézek az ablakon, és látom ennek a fának a különféle arcait, ahogyan változik az évszakok szerint, akkor érzem, hogy otthon vagyok.
– A gyermeketek születése után nem fordult meg a fejetekben, hogy fel kell hagynotok a korábbi életformátokkal?
András: – Benne volt a pakliban.
Eszter: – De sosem számoltunk ezzel.
András: – Lehetne olyan gyerekünk, aki nem bírja az utazást.
Eszter: – Szerintem nincs olyan gyerek, akivel egyáltalán nem lehet utazni, de tény, a kisfiunk nagyon jól érzi magát út közben. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne változtattunk volna a munkánkon. Másképp dolgozunk, mint eddig.
A születés csodája
Az elmúlt évadokban megtapasztalhattuk, az On The Spot nagyszerűsége abban rejlik, hogy úgy hozza közel a nézőhöz a világ távoli pontjait, hogy azok a teljes valójukban, minden részletre kiterjedően, és ami a legfontosabb, a maguk egyszerűségében jelennek meg. Az alkotók nem színezik ki, pörgetik fel vagy füllentik többnek az eseményeket, mint amilyenek azok valójában. A kamera szinte észrevétlen közvetítőeszközzé válik Cseke Eszter és S. Takács András kezében, és a legjobb pillanatokban csupán annyira alakít a valóságon, amennyire a személyes jelenlét teszi – írtuk az On The Spot 9 hónap alatt a Föld körül című évadáról.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!