Sírva nevet Kasszás Erzsin az egész ország

A CBA-nál nagyot álmodtak, pedig kisebbet kellett volna. Kínos blama lett a reklámfilm.

Sashegyi Zsófia
2017. 03. 02. 16:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miután az év elején a határon szolgálatot teljesítő katonák megmérgezésével tetőzött a CBA-ellenes vásárlói közhangulat, a magyar üzletlánc vezetése úgy gondolta, itt az ideje tenni valamit azért, hogy a potenciális vevők szerethetőt is lássanak az üzleteikben, és álmodtak egy igazán nagyot: Kasszás Erzsit.

Az álomból rémálom lett, amely kedd délután óta borzolja az idegeket az interneten. A molett, bizalmaskodón az arcunkba mászó kasszás, Erzsi félperces zenés-táncos előadása bizonyos tekintetben elérte a célját: oly mértékben sokkol, hogy egy másodpercre nemhogy a rohadt gyümölcsökről, a CBA üzleteiben megtestesülő szocialista kereskedelmi modellről, és a cég arcátlanul túlárazott termékeiről, de a saját nevünkről is megfeledkezünk. A jelenés olyan sűrű és döbbenetes, hogy újra és újra le kell játsszuk, amíg a retinánkba nem ég Erzsi, aki imád a munkahelyén lenni: „Rendet tartok, tiszta bolt, az áru friss, itt vagyok, nyugodtan kérdezhetsz is! És mosolyogsz már, mindenki vidám, ez az én filozófiám!” Dalolja a polcok közt bájolgó kasszás a kínosan mosolygó statiszták között, majd huncut kacagással a pénztárgép mögé röppen.

Az emberben joggal merül fel a kérdés: miért gondolja bárki, hogy egy ilyen reklámmal feledtethető a valóság, amellyel mindannyian tisztában vagyunk?

A válaszért pszichológushoz fordultunk.

– Ez egy idétlen fércmű, egyértelmű, hogy negatív lesz a hatása – mondja Sas István reklámpszichológus, majd hozzáteszi: a reklám egyetlen eleme sem alkalmas arra, hogy megnyerje a közönség szimpátiáját.

– Voltak korszakok, amikor meg akarták győzni az embert a reklámokkal. Volt, amikor vágyat akartak kelteni, volt, amikor szórakoztatni szerettek volna. A mai világban, amikor hatalmas az ellenállás a reklámokkal szemben, a cél az, hogy egy ilyen film szimpátiát vívjon ki. Ez erre alkalmatlan – fogalmaz a szakember, aki szerint az alkotók a nagy igyekezetben túltolták a biciklit. Hozzáteszi: – Egy ilyen kampányba a kreatív igazgatótól a gazdasági igazgatóig mindenki beleszól, a megrendelőtől az ügynökségen át a rendezőig lökdösi egyik a másik könyökét. Aztán ha rossz a reklám, nincs felelős, ha jó, akkor mindenki sorban áll a dicsőségért.

Az azonban tévhit, hogy mindegy, mi milyen, csak beszéljenek róla. – Ma, ebben az őrült versenyben nem erény, ha arról beszélnek, hogy valami borzasztóan sikerült. Ahhoz túl sok pénzbe kerül egy ilyen reklámfilm, nem lehet elhülyéskedni, a cég imázsa sokkal fontosabb.

###HIRDETES2###

Hiába hát a több százezer kattintás, a szándék a visszájára fordul. És még abban sem reménykedhetünk, hogy a nyilvános megszégyenülés után a cég önkritikát gyakorol és visszavonulót fúj, hiszen a CBA közösségi oldalán Erzsi filmje alatti szövege folytatást sejtet: „Nézd meg az első videómat, és mosolyogd végig a napot, ahogy én is szoktam!”

Annyi biztos, hogy Kasszás Erzsi éppoly sokat elárul a CBA üzletfilozófiájáról, mint a néhány éve a Scooter-frontember H. P. Baxxter főszereplésével bemutatott – elsöprő erejű – Edeka-kampány a magáéról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.