Verstappen mellékesen a versenyt is megnyerte, Norris a csapatával hadakozott

Ritka pillanat, de a Formula–1-es versenyhétvége fő eseményének, a vasárnapi Katari Nagydíj végeredményének eltörpült a jelentősége a szombati sprintéhez képest. A holland Max Verstappen ugyanis a minifutamon elért második helyével harmadszor is az elitkategória világbajnoka lett. A 26 éves rekordhalmozó ezek után a vasárnapi futamot is simán megnyerte.

2023. 10. 08. 20:53
Max Verstappen Katari Nagydíj Formula–1
Red Bull Racing's Dutch driver Max Verstappen (C) celebrates his third world championship with his team after the sprint race ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Lusail International Circuit on October 7, 2023. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP) Fotó: AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kevés pilótának adatik meg a Formula–1-ben, hogy újoncként az élmenőkkel versenyezzen. Általában valamelyik kisebb csapatnál kapják meg a bemutatkozási lehetőséget, és annak is örülhetnek, ha egy-két pontot elcsípnek. Nem úgy Oscar Piastri. A 22 éves ausztrál a McLarennél debütált, és szerencséjére az amúgy sem sereghajtó istálló az idény közben megtáltosodott, és Piastri csapattársa, Lando Norris sorra gyűjtögetni kezdte a trófeákat. Legutóbb Japánban Piastrinak is összejött a bravúr, harmadik lett, Katarban pedig egy futamgyőzelemmel tette fel a pontot az i-re – igaz, nem egy „valódi” nagydíjat, hanem csak a szombati sprintet nyerte meg.

Verstappen Katari Nagydíj
Verstappent a Katari Nagydíjon sem tudták utolérni Fotó: AFP/Ben Stansall

Elismerésre méltó sikerei ellenére sem az ifjú pilóta van most a figyelem középpontjában, amiről csupán négy évvel idősebb kollégája, de már háromszoros F1-es világbajnok (Red Bull) tehet. A holland versenyző már nyolc éve rója a kilométereket a pályákon szerte a világon, minden idők legfiatalabb pilótájaként, tizenhét évesen debütált. És bár merész manőverei miatt gyakran ütközött és esett ki a futamokon, már az első szezonjában, a gyengécske Toro Rosso volánja mögött a tűz közelébe került, kétszer lett negyedik, a következő év nagy részében – a Mercedes egyeduralmának ideje alatt – már egy Red Bullt vezetett, és mindjárt futamgyőzelemmel nyitott.

A többi pedig már történelem. Verstappen 2021-ben nagy csatában gyűrte le Lewis Hamiltont (Mercedes), de tavaly és idén már nem volt valódi kihívója a vb-címért folyó versenyben. Most többek között a Formula–1-ben korábban nem látott, tízes győzelmi széria vezette fel a végső sikert, amely végül – rendhagyó módon – szombaton született meg. A már említett Piastri volt a leggyorsabb a sprintkvalifikáción, és aztán a minifutamon is csak rövid időre engedte ki a kezéből az első helyet. A mögüle rajtolók közül azonban Norris és Verstappen is veszítettek azonnal néhány pozíciót. A hollandnak ugyanakkor nem kellett túl sokat aggódnia emiatt, hiszen még egy hatodik hellyel is bebiztosíthatta volna a vb-címet. Végül még célba sem ért a holland a biztonsági autós szakaszokkal tarkított sprinten, amikor már világbajnoknak érezhette magát, a tabellán második Sergio Pérez (Red Bull) az Esteban Oconnal (Alpine) való ütközése nyomán kiesett. Verstappen a két Ferrarit átugorva a második helyre verekedte fel magát, tehát csak Piastri előzte meg.

 

Verstappennek nem volt ellenfele vasárnap

A hétvége ékköve tehát ez alkalommal nem a fő futam lett, ettől függetlenül természetesen vasárnap a Katari Nagydíjat is megtartották, Verstappennek pedig a pole pozícióból indulva jó esélye volt, hogy a vb-cím után mellékesen a versenyt is megnyerje. A Red Bull pilótája mögé a Mercedes duója, George Russell és sorakozott fel a rajtrácsra, majd Fernando Alonso (Aston Martin), Charles Leclerc (Ferrari) és Piastri következett.

Verstappent nem késztették csatára az üldözők, a két Mercedes versenye pedig azonnal rémálomba fordult. Hamilton jól kapta el a rajtot, Russell második helyére tört, de a hétszeres világbajnok kissé elszámolta magát, beszorította a csapattársát maga és Verstappen közé, aminek koccanás lett a vége. 

Hamilton kiesett, Russell a mezőny végére esett vissza, a biztonsági autó pedig a pályára hajtott. Piastri nyerte a legtöbbet az indulás után, a második helyre ugrott előre, majd Alonso, Leclerc, Ocon és Norris volt a további sorrend.

A két Mercedes már az első kanyarban összeütközött:

Verstappen könnyedén megőrizte az első helyet az újraindítás után, viszont eltartott neki, amíg leszakította magáról Piastrit. A bokszból induló Pérez, illetve Russell megkezdte a felzárkózást a mezőny végéről.

Az ő előzéseiktől eltekintve nagyrészt csendben csordogált a verseny, sokáig csak a kerékcserék miatt változott a sorrend az élmezőnyben. A leendő dobogósok közül Verstappen ritkán került képernyőre, Piastri a csapattársa elől iszkolt, Norris pedig a versenymérnökével hadakozott, mivel a McLaren arra kérte, ne eredjen Piastri nyomába. Nem hallgatott rá a brit, de előzni sem tudott, így Verstappen, Piastri, Norris pezsgőzhetett a pódiumon, Russell, Leclerc, Alonso, Ocon, Valtteri Bottas (Alfa Romeo), Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) és Pérez szerzett még pontot.

Több pilóta is nagyon megjárta a vasárnap. Carlos Sainz (Ferrari) eleve rajthoz sem állhatott az autója meghibásodása miatt, Logan Sargeantnek (Williams) rosszullét miatt kellett feladnia a versenyt. Míg csapattársa győzött, Pérez ismét alulteljesített, és a folyamatos pályaelhagyásai miatt a büntetéseket gyűjtögette.

Folytatás két hét múlva az egyesült államokbeli Austinban.

Végeredmény, Katari Nagydíj, Doha (57 kör, 308,611 km, a pontszerzők):
 1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:27:39.168 óra
 2. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 4.833 másodperc hátrány
 3. Lando Norris (brit, McLaren) 5.969 mp h.
 4. George Russell (brit, Mercedes) 34.119 mp h.
 5. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 38.976 mp h.
 6. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 49.032 mp h.
 7. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:02.390 perc h.
 8. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:06.563 p h.
 9. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 1:16.127 p h.
10. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1:20.181 p h.
leggyorsabb kör: Verstappen (1:24.319 perc, 56. kör)

A vb-pontversenyek állása 17 futam után (még 5 van hátra):

versenyzők:
 1. Verstappen 433 pont – már világbajnok
 2. Pérez 224
 3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 194
 4. Alonso 183
 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 153
 6. Leclerc 145
 7. Norris 136
 8. Russell 132
 9. Piastri 83
10. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 47
11. Pierre Gasly (francia, Alpine) 46
12. Ocon 44
13. Albon 23
14. Bottas 10
15. Nico Hülkenberg (német, Haas) 9
16. Csou 6
17. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 3
18. Kevin Magnussen (dán, Haas) 3
19. Liam Lawson (új-zélandi, Alpha Tauri) 2
    
csapatok:
 1. Red Bull 657 pont – már világbajnok
 2. Mercedes 326
 3. Ferrari 298
 4. Aston Martin 230
 5. McLaren 219
 6. Alpine 90
 7. Williams 23
 8. Alfa Romeo 16
 9. Haas 12
10. Alpha Tauri 5

Borítókép: Max Verstappen már háromszoros világbajnok (Fotó: AFP/Giuseppe Cacace)



 



 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.