Az az újdonság, hogy nem lesz újdonság, állapíthatjuk meg a Formula–1 2024-es idénye előtt. 1980 óta nem volt jellemző olyan állandóság a száguldó cirkuszban, mint most, ha a versenyzőket nézzük. Idén ugyanaz a pilótagárda vág neki a pályáknak, amely 2023-ban befejezte a szezont, ráadásul csapatot sem váltott senki, ami meglehetősen szokatlan. Tavaly három újonc is volt a mezőnyben, Oscar Piastri (McLaren), Logan Sargeant (Williams) és Nyck de Vries (Alpha Tauri). Közülük az első kettő megvetette a lábát a száguldó cirkuszban, utóbbitól viszont már a szezon közben megszabadult az Alpha Tauri, és a tapasztalt Daniel Ricciardót ültette a helyére. Összességében pedig csak három olyan istálló volt, a Red Bull, a Ferrari és az Alfa Romeo, amely ugyanazzal a pilótapárossal vágott neki a 2023-as évnek, mint az eggyel korábbinak.
Jövőre nagyobb lesz a kavarodás, mert bár Charles Leclerc a téli szünetben hosszabbított a Ferrarival, illetve Lando Norris a McLarennel, tizenhárom pilótának lejár a szerződése. Annyi biztos, hogy közülük Lewis Hamilton (Mercedes) a Ferrarihoz igazol, és ezáltal Carlos Sainznak mennie kell, de például Sergio Péreznek (Red Bull) és Fernando Alonsónak (Aston Martin) is csak az év végéig szól a kontraktusa, és mondanunk sem kell, mindkettejük ülésére bőven lenne jelentkező.
Az idei felállás Red Bull: Max Verstappen, Sergio Pérez |
Mindazonáltal néhány ismeretlen név feltűnik az idei rajtrácson, egyes csapatok ilyen téren megújultak. Az Alpha Tauri meglehetősen furcsa nevet kapott, Visa Cash App RB lett belőle (de a Formula–1-es közvetítésekben csak RB-ként köszön majd vissza), míg az Alfa Romeo Kick Sauberré, avagy Stake F1-gyé vedlett át. Színt is váltottak, előbbi tengerészkékből élénkebb kékre, utóbbi pedig teljesen új külsőt kapott, és a piros-fehér festést neonzöld-feketére cserélték. Az RB csapatfőnököt is váltott, Franz Tost helyére a Peter Bayer, Laurent Mekies páros került, a Haasnál a kirúgott Günther Steinert Komacu Ajao váltotta, az Alpine pedig az augusztusban átmenetileg kinevezett Bruno Famint állandósította. Lapzártánkig nem derült ki, hogy mi lesz Christian Horner sorsa. A csapatfőnökök közül messze a leghosszabb ideje, 2005 óta regnáló brit szakember a téli szünet során csúnya ügybe keveredett, a Red Bull egy női alkalmazottja azzal gyanúsította meg, hogy Horner illetlen, szexuális tartalmú üzeneteket küldött neki. Horner tagadta a vádakat, de veszélybe került az állása, mivel az istálló belső vizsgálatot indított. Ez a vártnál tovább húzódott, csak szerdán került pont az ügy végére, amikor az energiaitalosok bejelentették, hogy ejtették a Horner elleni vádakat.
Rekordszámú verseny
Így továbbra is ő vezeti a Red Bullt, és a körforgás tagjaként dolgos év vár rá, hiszen maratoni hosszúságú lesz a szezon, rekordot jelentő huszonnégy nagydíjjal. Ma Bahreinben kezdődik meg a száguldozás, az első verseny pedig rendhagyó módon szombaton lesz. Négy év kihagyás után a Kínai Nagydíj is szerepel a versenynaptárban, az Emilia–Romagna Nagydíj is visszatér, miután tavaly az olaszországi árvízhelyzet miatt elmaradt a verseny. Sprintfutamokból ezúttal is hat lesz, Sanghaj, Miami, Spielberg, Austin, Sao Paulo és Loszail ad nekik otthont.