Michelisz világbajnok, de újra kellett tanulnia vezetni

A járványhelyzet miatt a tervezettnél öt hónappal később, ezen a hétvégén rajtol a túraautó-világkupa (WTCR) 2020-as idénye. Rekordszámú magyar versenyző van a mezőnyben, ráadásul Michelisz Norbert a címvédő. Az új gumik miatt borulhatnak az erőviszonyok.

2020. 09. 11. 9:00
AUTO - WTCR  NINGBO -  2019
MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of China, at Ningbo from September 13 to 15 - Photo Clement Luck / DPPI Fotó: Clement Luck
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tavaly december 15-én bajnokként szállt ki a Hyundai i30 N TCR versenyautójából Szepangban, és aznap ő lett a magyar autósport első világbajnoka. (Bár túraautó-világkupa néven fut a bajnokság, a Nemzetközi Automobil-szövetség hivatalosan világbajnokként hivatkozik a győztesekre). 270 nappal később a belgiumi Zolderben indul az új idény, miután a koronavírus-járvány miatt az áprilisi rajtot mostanáig tolták.

Egy szokványos évben szeptemberben már túl lennénk az évad európai szakaszán, és most kezdődne a hajrá Ázsiában. Idén azonban marad Európában a mezőny, amely hat versenyhétvégén összesen 16 futamot teljesít, november közepén Olaszországban lesz a zárás.

Soha nem volt még olyan sok állandó magyar résztvevője a legrangosabb túraautó-bajnokságnak, mint idén. A tavalyi bajnok Michelisz Norbert maradt a Hyundai Motorsportnál, az előző évadot a 24. helyen záró Tassi Attila ugyanúgy a Hondával folytatja. Egy év kihagyás után visszatér a bajnokságba a Zengő Motorsport három Cuprával, amelyeket a spanyol Mikel Azcona mellett két magyar újonc, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor vezet. Így összesen négy magyar lesz a rajtrácson.

Michelisz Norbert a bajnoknak járó aranyozott sisakkal és az egyes rajtszámú autóval – Kép: Paulo Maria/DPPI

Dobogós helyezéseket, futamgyőzelmeket és úgy általánosságban bajnoki esélyeket továbbra is elsősorban Michelisztől várhatunk. Lényeges változás azonban, hogy a WTCR-ben idén már nem a Yokohama, hanem a Goodyear a gumibeszállító. Az új szélességű, keverékű és szerkezetű abroncsok pedig a feje tetejére állíthatják az erőviszonyokat.

– Lényegében újra kellett tanulnom vezetni – árulta el lapunknak Michelisz. – Az új gumik szélesebbek, több tapadást adnak, de közben a keverék keményebb, ami ellentétesen hat. Az igazán fontos a szerkezet megváltozása, ami komoly hatással van az autó viselkedésére és a vezetéstechnikára. Én tíz évig Yokohamával versenyeztem, és újra rá kell éreznem, hogyan tartsam a gumikat az ideális tartományban, ami korábban zsigerből jött.

Michelisz tavaly is a gumik miatt kezdte nehezebben az idényt, akkor csak a keverék változott meg, de időbe tellett, mire ráérzett a ritmusra. A végén bajnok lett, de most rövidebb az évad, kevesebb a futam, ezért minden hiba jelentősége megnő.

– Sokan készpénznek veszik idén a címvédésemet, és én is szeretek magamra bajnokesélyesként gondolni. De új idény kezdődik, az előző már nem számít, ráadásul ki merem jelenteni, hogy már nem a Hyundai lesz a legerősebb autó a mezőnyben. Nem kérdés, hogy újra bajnok akarok lenni, de nem magától értetődő, hogy újra ott leszek az elejében. Ezért megint keményen meg kell dolgozni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.