Elképzelhetetlenül magas összeget fizettek az elhunyt divattervező-legenda cipőiért

Együttvéve 25 millió dollárért (7,7 milliárd forint) kelt el 200 pár a Nike & Louis Vuitton Air Force 1 edzőcipőből, amelyet Virgil Abloh, a Louis Vuitton divatház novemberben fiatalon elhunyt sztárdizájnere tervezett cége számára a Nike 1982-es legendás modellje alapján – írja a VG.

Forrás: Vg.hu2022. 02. 10. 10:46
Abloh, Virgil; Hadid, Gigi
Párizs, 2019. június 19. Virgil Abloh amerikai tervezõ (k) Gigi Hadid amerikai manöken (j) társaságában az Off-White divatcég 2020. tavaszi-nyári férfikollekciója párizsi bemutatójának végén, 2019. június 19-én. MTI/EPA/Christophe Petit Tesson Fotó: Christophe Petit Tesson
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legdrágábban eladott sportcipőért 350 ezer dollárt fizettek, a legolcsóbban eladott lábbeliért 75 ezer dollárt adtak a február 8-án zárult online jótékonysági árverésen – közölte szerdán az aukció szervezője, a Sotheby’s.

A limitált kiadású edzőcipők a várakozást messze túlszárnyaló áron, átlagosan több mint 100 ezer dollárért keltek el. Az aukciósház minden pár cipőt 2000 dolláros kikiáltási áron hirdetett meg, és legfeljebb 5–15 ezer dolláros leütési árral számolt.

A borjúbőr sportcipőket eredetileg a Louis Vuitton 2022-es tavaszi–nyári férfikollekciója számára tervezte a ritka szívrákban 41 évesen elhunyt sztárdizájner, építész és dj a minden idők egyik legsikeresebb és legikonikusabb edzőcipője, az 1982-ben kreált Nike Air Force 1 negyvenedik születésnapjának megünneplésére.

A férfidivatcikkekért felelős Abloh volt az első afroamerikai kreatív igazgató egy vezető francia divatház élén.

Az árverés bevételét az az ösztöndíjalap kapja, amelyet Virgil Abloh hozott létre a feltörekvő fekete, afroamerikai vagy afrikai származású tervezők támogatására – olvasható a VG-n.

Az eredeti cikk ITT érhető el.

Borítókép: Virgil Abloh Gigi Hadid társaságában az Off-White divatcég 2020. tavaszi–nyári férfikollekciója párizsi bemutatójának végén, 2019. június 19-én (Fotó: MTI/EPA/Christophe Petit Tesson)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.