A legdrágábban eladott sportcipőért 350 ezer dollárt fizettek, a legolcsóbban eladott lábbeliért 75 ezer dollárt adtak a február 8-án zárult online jótékonysági árverésen – közölte szerdán az aukció szervezője, a Sotheby’s.
A limitált kiadású edzőcipők a várakozást messze túlszárnyaló áron, átlagosan több mint 100 ezer dollárért keltek el. Az aukciósház minden pár cipőt 2000 dolláros kikiáltási áron hirdetett meg, és legfeljebb 5–15 ezer dolláros leütési árral számolt.
A borjúbőr sportcipőket eredetileg a Louis Vuitton 2022-es tavaszi–nyári férfikollekciója számára tervezte a ritka szívrákban 41 évesen elhunyt sztárdizájner, építész és dj a minden idők egyik legsikeresebb és legikonikusabb edzőcipője, az 1982-ben kreált Nike Air Force 1 negyvenedik születésnapjának megünneplésére.
A férfidivatcikkekért felelős Abloh volt az első afroamerikai kreatív igazgató egy vezető francia divatház élén.
Az árverés bevételét az az ösztöndíjalap kapja, amelyet Virgil Abloh hozott létre a feltörekvő fekete, afroamerikai vagy afrikai származású tervezők támogatására – olvasható a VG-n.
Az eredeti cikk ITT érhető el.