Mátyássy Áron szeptemberben bemutatott, Víkend című alkotása műfaját tekintve thriller, ám a Nemzeti Filmalap 280 milliós támogatásával készült film végül mégsem találta meg a műfaj amerikai darabjaiért lelkesen rajongók táborát. Mostanáig mintegy 16 ezer néző látta a mozikban Mátyássy filmjét, s ez a szám jelentősen már nem fog emelkedni.
A héten bemutatták Goda Krisztina Veszettek című gárdafilmjét, amely a Víkendhez hasonlóan alulmúlta a várakozásokat, s első hétvégi 3 600 nézős eredménye nem adhat túlzott bizakodásra okot. A Kálomista Gábor producerelte Veszettek a hétvégi eredményével a szerzői darabok 2-5 ezer nézős nyitóhétvégéi közé került.
Pedig Goda eddig sikergyáros volt, az évek során stabilan (több) százezres eredményeket ért el filmjeivel. A más-más műfajú Csak szex és más semmi, a Szabadság, Szerelem és a Kaméleon után most vállalkozott a legdrámaibb témára, s a jelek szerint a könnyed szórakozásra vágyóknak ez már egyértelműen túl sok volt. A filmet ugyanakkor nem találta meg a mozisok szerint egyértelműen létező, kifejezetten a magyar filmet választó közönség sem. A mintegy 790 milliós filmalapos támogatással készült Veszettek ugyanakkor egyelőre még nem kezdte meg külföldi és mozin kívüli (DVD, tévé) pályafutását.
Nem indul hát túl jól az ősz a magyar film számára, főleg, ha az év első felét és az elmúlt öt év magyar filmbemutatóit nézzük. A helyzet onnan nézve nem kifejezetten rózsás. A korábban nem ritkán egy-két ezres eredményeket felmutató magyar filmekhez képest jelenleg van egy stabilan 10-20 ezres összeredményt elérő magyar filmtípus (Utóélet, A nagy füzet, Szabadesés, Isteni műszak), és látványosan megnőtt a száma a 60 ezer feletti eredményt elérő alkotásoknak (Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan, Swing).
Igaz, valóban kiugró, 200 ezer néző feletti eredményt nem ért el a közelmúltban egyetlen hazai film sem, így jelenleg a Coming out 141 ezer nézős és 187 millió forintos jegybevétele Andrew G. Vajna kormánybiztos és a Filmalap működésének legjobb teljesítménye. A Coming out előtt az Üvegtigris 3 volt képes sokkal nagyobb, 300 ezres nézőszámra. Azzal az eredménnyel nem csak 2010 legeredményesebb filmje volt, de a nézőszám már akkor is olyannyira kiugrónak számított, hogy a 42. Magyar Filmszemlén bemutatott összes többi film együttes nézőszáma sem érte el Rudolf Péter rendezésének teljesítményét.
A közelmúlt nyitóhétvégéit áttekintve a legjobbak között a Coming out 22 661 nézőt ért el, ennél jobb eredményre csak az Argo 2 (40 287) és a Megdönteni Hajnal Tímeát (34 361) volt képes – előbbi végül 110 ezer, utóbbi 105 ezer nézőig jutott a mozikban. A Liza, a rókatündért visszafogottabb kezdés után a szájhagyomány segítette, mert ugyan csak 11 961 néző tekintette meg a februári premier első napjaiban a filmet, de szeptember végéig immár 124 ezer néző váltott jegyet rá.
A szintén idei, kifejezetten szerzői Saul fia pedig 10 541 nézős első hétvége után jelenleg 89 ezer nézőnél tart, köszönhetően a szájhagyománynak és a kiváló cannes-i fesztiválszereplésének. Az év hátralévő részében többek között az Anyám és más futóbolondok a családból, a Hajnali láz és Az éjszakám a nappalod keresi majd a nézők kegyeit, és javíthat az őszi bizonyítványon. Vegytiszta közönségfilm nincs közöttük, de hátha felkapja őket a szájhagyomány, hasonlóan a Lizához, a Saulhoz, a Vanhoz és a Swinghez.