Újra a mozikban láthatjuk a francia filmipar legújabb és legjobb alkotásait a hatodik Frankofón Filmnapokon belül február 27-től március 8-ig. Az Uránia Nemzeti Filmszínházban, valamint, a 2016-os év újdonságaként, a Cirko-Gejzír moziban összesen 52 vetítést tartanak. A fesztivál ezt követően tizenegy városban, Debrecenben, Egerben, Győrben, Jászberényben, Miskolcon, Pécsett, Szegeden, Székesfehérváron, Szolnokon, Szombathelyen és Tatabányán, illetve a budapesti Francia Intézetben folytatódik egészen április elejéig.
A korábbi évek hagyományait folytatva a friss francia filmtermés legjobb darabjai mellett más frankofón országok (Belgium, Kanada, Görögország, Románia, Svájc, Tunézia stb.) kiváló filmjei is helyet kaptak a fesztivál programjában.
Idén Isabelle Huppert játssza a filmnapok főszerepét: február 26-án a cannes-i mustrán is bemutatott, Guillaume Nicloux rendezte Valley of Love című filmjével nyit a fesztivál. A gyönyörű történetben filmbeli partnere, 35 évvel Michel Pialat drámája, a Loulou után ismét Gérard Depardieu. Ez utóbbi is szerepel a műsoron, méghozzá a március 8. és 22. között a Francia Intézetben zajló, Isabelle Huppert hét arca c. ciklus keretében, négy másik filmmel együtt. Az idei válogatásban premier előtt lesz látható Joachim Trier filmje, a Hétköznapi titkaink, amely egyben a fesztivál záróvetítése is március 6-án, az Urániában.
De találkozhat a közönség a Cannes-i Filmfesztivál legjobb férfi színészével, a francia mozi sztárjával, Vincent Lindonnal is: Stéphane Brizé Mennyit ér egy ember? című filmjében és Joahim Lafosse Fehér lovagokjában.
A Lábuk alól a talaj elnevezésű szekció a kívülállókról szóló filmeket gyűjti egybe. Az itt vetített alkotások szereplői nem találják a helyüket, mint az Életrevalókból megismert, Omar Sy által megformált kubai Rafael Padilla, az első színes bőrű bohóc, aki fellépett Párizsban, a Belle Époque idején. A Csokoládé című film egy különleges ember megható története.
A 2016-os filmnapok másik újdonsága az éjszakai mozi két eredeti hangvételű alkotással. A Night Fare valódi zsánerfilm, amely a B kategóriás amerikai krimiket gondolja tovább, Alice Winocour Maryland című alkotása pedig egy misztikus thriller, amely óhatatlanul beszippantja a nézőt.