„Elmondhatatlan érzés volt, továbbra sem találjuk a szavakat. Az eltelt egy év minden érzelme benne volt abban a pillanatban, amikor kinyílt a boríték” – idézte fel a producer.
Az Oscar-szobrot a holokausztdráma rendezője, Nemes Jeles László vette át a hollywoodi Dolby Színház színpadán. A rendező a több mint háromezer fős közönség előtt köszönetet mondott alkotótársainak, köztük a főszereplő Röhrig Gézának, valamint Magyarországnak, amiért támogatta a filmet. „Az emberiség legsötétebb óráiban is talán van bennünk egy belső hang, amely lehetővé teszi, hogy emberek maradjunk. Erről a reményről szól ez a film” – hangsúlyozta.
A Saul fia, amelyet hollywoodi szakírók a legfontosabb holokausztfilmek közé soroltak, többtucatnyi díjat, köztük a Golden Globe-ot is elnyerte az idei díjszezonban. Sipos Gábor a rendező köszönőbeszédéről szólva elmondta, hogy Nemes Jeles László röviddel a díjátadók előtt szokta végiggondolni, hogy mit fog mondani.
„Ebben a pillanatban mindent jelent ez a díj, a mai nap az ünneplésé” – fűzte hozzá a producer.
Óriási sikernek nevezte Andy Vajna, hogy magyar alkotás kapta a legjobb idegen nyelvű filmnek járó Oscar-díjat. Nemes Jeles László rendezése „a bemutatója óta eltelt kilenc hónapban elképesztő világhírre tett szert” – fogalmazott a filmügyi kormánybiztos az MTI-hez eljuttatott közleményében, hozzátéve, hogy az Oscar-díjra nemcsak az alkotók és a magyar filmes szakma, hanem az egész ország büszke lehet.
„Örülök, hogy ennek a sikernek mi is részesei lehetünk. Nemes Jeles László története arról szól, hogy ha van egy jó ötleted, és hajlandó vagy érte keményen dolgozni, akkor neked is sikerülhet” – írta.
Bár az idegen nyelvű film Oscar-díjára jelölt alkotások mindegyike fontos kérdéseket és aktuális problémákat tárgyalt, a Saul fiát toronymagasan emelte ki a mezőnyből az általa beszélt nyelv újszerűsége – mondta az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában Réz András filmesztéta.
Hozzátette: szerinte az idei Oscar-jelölt filmek általánosságban nagyon kevés izgalmat tartogattak, sok „kicsit középszerű, egydimenziós” alkotás versenyzett az elismerésekért. „Ha belegondolunk, hogy jövő ilyenkor hányan fognak emlékezni az idei díjazott filmekre, én nem vagyok túl bizakodó. A Saul fiát tekintve azonban bizakodó vagyok” – fogalmazott Réz András, aki szerint a magyar film „valami olyasmit csinált, ami szinte megismételhetetlen”.