Az NPD fogyasztás- és kereskedelemkutató vállalat felmérése szerint a következő években a táblagépek lesznek a hordozható készülékek piacán a növekedés motorjai. Míg a hordozható számítógépek eladásai 2012 és 2017 között 208-ról 393 millió darabra nőnek, a táblagépeké 121-ről 416 millióra.
Az eladásokat az észak-amerikai, japán és nyugat-európai jelentős kereslet növeli, ezek az országok a piac 66 százalékát teszik ki 2012-ben, és a következő években is 60 százalék körül mozognak majd az NPD szerint. „A fogyasztók egyre jobban kedvelik a táblagépeket a hordozható számítógépeknél” – véli Richard Shim, az NPD elemzője.
A táblagépek piacán az Apple iPad készüléke a piacvezető: a cég szerint májusban a gyár piaci részesedése 62,8 százalékos volt, a Samsung 7,5 százalékkal követte. Az Apple két további versenytársa, a Microsoft és a Google júniusban mutatta be saját táblagépét az Apple hegemóniájának megtörése reményében.

Orbán Viktor: „Ukrajnával rosszul járnánk, rossz üzlet!”